معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان

سال ۹۶ مرکز جامع سرطان در بیمارستان بعثت به بهره برداری می رسد

۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۱۱:۵۳:۵۸
کد خبر: ۳۴۳۶۰۷
سال ۹۶ مرکز جامع سرطان در بیمارستان بعثت به بهره برداری می رسد
محمدرضا عبادیان گفت: اعتبار اولیه برای شروع به ساخت مرکز جامع سرطان در بیمارستان بعثت محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود سال 96 این مرکز به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اعتبارات این طرح در راستای کاهش پرداخت از جیب مردم در نظر گرفته شده است، با کاهش پرداخت از جیب مردم هزینه درمان از 30 درصد به 3 درصد برای روستاییان و 6 درصد برای مردم شهرها مصوب شده است.

وی با اشاره به رایگان شدن زایمان طبیعی در این طرح، افزود:ارائه بسیاری از خدمات از جمله توجه به بهداشت دهان و دندان، ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها و ... در این طرح مورد توجه جدی قرار گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اخذ مجوز خرید دستگاه شتاب‌دهنده رادیوتراپی طی سال گذشته از وزارتخانه گفت: امیدواریم بتوانیم این دستگاه را در استان راه‌اندازی کنیم، اعتبار اولیه برای شروع به ساخت مرکز جامع سرطان در بیمارستان بعثت محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود طی یک سال و نیم آینده این مرکز به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد:راه‌اندازی مراکز کوچک‎تر تشخیص و درمان سرطان را نیز در دستور کار داریم که هم اکنون این اقدام در کبودراهنگ و ملایر در حال انجام است، اخیرا دستگاه ام آر ای با هزینه 5 میلیارد تومان در مدت زمان مطلوب راه‌اندازی شد که امیدواریم دستگاه رادیوتراپی نیز در زمان مناسب برای خدمت به همشهریان افتتاح شود.

عبادیان با بیان اینکه هزینه ام آر ای بیمارستان بعثت نسبت به بخش خصوصی بسیار پایین است، گفت: قبل از ورود این دستگاه به استان به دلیل نبود دستگاه دولتی در بخش ام آر ای بیماران با هزینه‎های سنگین مواجه بودند که امروز شاهد کاهش هزینه‏‎ها هستیم.

وی با بیان اینکه دستگاه رادیوتراپی بالغ بر 7 هزار مترمربع زیربنا نیاز دارد، خاطرنشان کرد:برای این دستگاه به ساختمانی در پنج طبقه و 10 تا 15 هزار مترمربع زیربنا نیاز است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه این مکان مجهز به ساختمان سی‎تی اسکن، شتاب‌دهنده و بخش جراحی مخصوص برای بیماری سرطانی خواهد شد، افزود:برای احداث آن اعتبار بالایی نیاز است.

عبادیان با بیان اینکه 5 میلیارد تومان اعتبارات اولیه از منابع دانشگاه و وزارتخانه محقق شده است، گفت: با تامین اعتبارات لازم برای احداث آن وارد کار خواهیم شد.

وی با بیان اینکه نخستین دستگاه رادیوتراپی خریداری شده و دستور خرید دستگاه دوم نیز صادر شده است، افزود: راه‌اندازی مرکز جامع سرطان مجموعه‌ای از خدمات را در درمان بیماری سرطان ارائه خواهد داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه وارد کردن تجهیزات از خارج نیاز به طی مراحلی مختلفی است، تصریح کرد:تقریباً برای راه‌اندازی این مرکز به بیش از 25 تا 30 میلیارد تومان نیاز است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز