مستعدین المپیک و بازیهای آسیایی شناسایی و حمایت می شوند

۱۳۹۴/۰۹/۱۵ - ۱۲:۰۲:۵۳
کد خبر: ۳۴۶۸۶۲
مستعدین المپیک و بازیهای آسیایی شناسایی و حمایت می شوند
ضمیری کامل گفت: حمایت از ورزشکارانی که شانس مدال آوری و کسب موفقیت در این مسابقات مهم ورزشی را دارند از جمله اهداف اداره کل و هیات ورزشی استان است و مستعدین المپیک و بازیهای آسیایی شناسایی و حمایت می شوند

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان روز یکشنبه در جلسه هماهنگی و سیاست گذاری المپیک و بازی های آسیایی افزود: این جلسات با هدف حضوری موفق و شایسته در بازی های المپیک 2016 برزیل و بازی های آسیایی جاکارتا - پالمبانگ 2018

برگزار می شود که در واقع عصاره تمامی زحمات و تلاش مربیان، ورزشکاران و تمامی عوامل دخیل در ورزش کشور می باشد.

وی اظهار کرد: حمایت از ورزشکارانی که شانس مدال آوری و کسب موفقیت در این مسابقات مهم ورزشی را دارند از جمله اهداف اداره کل و هیات ورزشی استان است که در این راستا نیازمند حمایت روزافزون وزرات مطبوعه و فدراسیون های ورزشی نیز هستیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان افزود: ورزشکارانی که زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند تمام مسائل مربوط به تمرینات، تغذیه، آمادگی‌های جسمانی و روحی آنان تحت نظر کارشناسان خبره حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد، تا بتوانند آمادگی خود را برای حضور در اردوهای تیم‌ملی حفظ کنند.

وی افزایش حضور ورزشکاران استان در بازی‌های آسیایی دور بعد و کسب نتایج درخشان توسط آنان را از نتایج قابل پیش‌بینی اجرای این طرح دانست و ادامه داد: طرح نخبه‌یابی و نخبه‌پروری ورزشکاران در دو بخش آقایان و بانوان به اجرا در می‌آید.

ضمیری کامل افزود: حدود 15 هیات و رشته ورزشی فعال که شانس مدال آوری بالایی دارند مورد هدف هستند که در این راستا هیات های دوومیدانی، شمشیربازی، قایقرانی، والیبال، کشتی، کاراته، بدمینتون، جودو، کبدی، ووشو، تیروکمان و رشته های متعدد ورزشی در هیات جانبازان و معلولان از جمله این هیات ها می باشد.

وی افزود: استان همدان در دوره قبل بازی های آسیایی به میزبانی اینجوان کره جنوبی برگزار شد، 20 ورزشکار، داور ، مربی و سرپرست را به همراه تیم های ملی کشورمان عازم این رقابتها کرده بود که در این دوره قصد داریم با تهمیدات اندیشیده شده این تعداد را از نظر کیفی و کمی ارتقاء ببخشیم.

ضمیری کامل گفت: شرایط در دوره قبل از نظر تامین اعتبارات با این دوره تفاوت زیادی دارد چرا که امسال با مشکلات مالی شدیدی مواجه هستیم که مطمئنا این معضل عملکرد ما را تحت شعاع خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: هیات های که بازیکنان آنان در معیت تیم ملی هستند با اطمینان خاطر بیشتری می توانند با حضور در تمرینات اردوهای تیم ملی به حفظ آمادگی خود بپردازند ولی هدف اصلی این اداره کل در تعامل با هیات ورزشی فعال شناسایی، جذب و سرمایه گذاری برای ورزشکارانی است که پتانسیل و استعداد عضویت و معرفی شدن به تیم های ملی را برای کسب موفقیت دارند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این مهم جلسات و هم اندیشی های متعددی با حضور روسای ورزشی یاد شده با حضور متخصصان و کارشناسان ورزش استان برگزار شده و در صورت نیاز با متخصصان و کارشناسان کشور نیز مراوده و مذاکراتی خواهیم داشت.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: نباید بیش از اجازه فرصت سوزی داشته باشیم و باید با جدیت تمام در راستای رسیدن به هدف متعالی که حضوری موفق و شایسته در بازی های آسیایی اینچئون است نهایت تلاش را به کار ببندیم.

وی در ادامه با اشاره به تقویت ایجاد پایگاه قهرمانی و پهلوانی در همدان گفت:با راه اندازی این پایگاه نقش علم ورزش در دستیابی به موفقیت ها پررنگ تر خواهد شد.

وی افزود: توجه به آمایش سرزمینی در راستای تقویت ورزش شهرستان ها و توجه به هیئت های ورزشی پر مدال و مدال آور در این راستا باید مورد تاکید قرار گیرد.

وی همچنین بر نقش بسیار مهم و تاثر گذار آموزش و پرورش و مربیان ورزش در شناسایی استعدادها و مستعدین هر رشته ورزشی تاکید کد و گفت:هیئت های ورزشی باید بر اساس تفاهم نامه ایی که میان دو دستگاه منعقد شده است،با آمورزش و پرورش همکاری و تعامل لازم را برقرار نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز