رییس شورای اسلامی شهر همدان در دیدار مردمی مطرح کرد :

مطالبه ۵۰ میلیارد یالی شهرداری همدان از دولت

۱۳۹۴/۰۹/۱۶ - ۱۰:۳۲:۱۱
کد خبر: ۳۴۷۱۵۹
مطالبه ۵۰ میلیارد یالی شهرداری همدان از دولت
دیدار مردمی این هفته رییس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان در مسجد امام حسین (ع) کوی اسلامشهربا حضور اهالی این منطقه در راستای بررسی رفع مشکلات این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرگزارس برنا از همدان ، در این دیدار چند ساعته رییس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به محدودیت منابع مالی شهرداری اظهار کرد : شهرداری همدان علیرغم کمبود منابع مالی در جهت رفاه حال شهروندان اجرای پروژه های عمرانی را تعطیل نکرده است.

علی اکبر نظری از طلب 50 میلیارد ریالی شهرداری همدان از دولت خبر داد و افزود : پرداخت عوارض شهروندان کفاف هزینه های امور شهری و عمرانی را نمی دهد بر این اساس شورا و شهرداری پیگیر اخذ اعتبارات ملی است.

نظری با اشاره به خودگردان بودن شهرداری تاکید کرد : لازم است شهروندان جهت دریافت خدمات عوارض خود را  به موقع پرداخت نمایند تا مدیریت شهری بتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند.

وی با اشاره به احداث میدان بار جدید یادآور شد : طبق مصوبه شورای اسلامی شهر همدان پردیس سینمایی در حوالی این میدان بار فعالی در فضایی سبز و زیبا احداث خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از اینکه در حاشیه های شهر شهروندان بدون اطلاع اقدام به خرید زمین در کاربری غیر مسکونی می کنند، اظهار داشت: شهروندان باید قبل از خرید املاک و اراضی نسبت به ملک موردنظر از شهرداری استعلام بگیرند.

علی اکبر نظری اضافه کرد: اراضی با کاربری های آموزشی کاملاً در اختیار شهرداری نیست و آموزش و پرورش نیز دخیل است.

نظری با اعلام اینکه برای توانمندسازی مناطق حاشیه نشین تخفیفات ویژه ای در شورای شهر در نظر گرفته شده است، افزود : طرح تفکیکی 54 هکتاری منطقه حصار امام خمینی (ره) در برنامه های آتی شهرداری دیده شده است که اجرای آن تحول توسعه و آبادانی منطقه ایجاد می کند.

به گفته نظری شورای اسلامی شهر همدان پیگیر رفع مشکل ریشه ای حاشیه های شهر از جمله کوی اسلامشهر است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان هم در این دیدار با اشاره به اینکه شورا پیگیر رفع مشکلات شهروندان همدان گفت: این پیگیریها در چارچوب قانون بوده چرا که موارد باید قانونی باشد تا بتوان اقدامی را انجام داد.

حمیدرضا طبی مسرور ایجاد مدیریت واحد شهری را لازمه موفقیت در اداره امور شهری دانست و افزود : شهروندان باید در انجام ساخت و سازها آگاهانه وارد شوند تا اقدامات قانونی صورت پذیرد چرا که در غیر اینصورت با مشکلات قانونی مواجه خواهند شد.

رییس کمیسیون برنامه بودجه ، حقوقی و اموراداری شورای اسلامی شهر همدان هم گفت : طی 5 سال گذشته کمترین درآمد شهرداری در سالهای 93 و 94 بوده اما باپیگیری های شورا طی این دو سال اخیر خدمات رسانی بیشتری به صورت قانونی و اصولی صورت گرفته است.

حسین قراباغی پیگیری مشکلات شهروندان را از وظایف شورا دانست و افزود: حل مشکلات شهروندان نیازمند مشارکت آنها با شورا و شهرداری است.

گفتنی است در این دیدار مطالبی همچون تسهیل در صدور پروانه ساختمانی، اخذ امتیازات آب شرب ، برق و گاز ، فاضلاب ، آسفالت محل عابرین پیاده و کوچه ها ، روشنایی معابر ، احداث پارک و فرهنگسرا و... توسط شهروندان کوی اسلامشهر بیان شد.

نظر شما