معاون بازرگانی داخلی و تجارت خارجی همدان

صادرات ۸۷ قلم کالا از استان به ۲۵ کشور جهان

۱۳۹۴/۰۹/۱۷ - ۱۰:۰۰:۰۹
کد خبر: ۳۴۷۴۹۰
صادرات ۸۷ قلم کالا از استان به ۲۵ کشور جهان
مصطفی اسدی با اشاره به صادرات 87 قلم کالا از استان به 25 کشور جهان گفت: این میزان در مدت مشابه سال قبل 92 قلم کالا بوده که به 27 کشور جهان صادر شده است.

معاون بازرگانی داخلی و تجارت خارجی همدان خبر داد

افزایش 28 درصدی صادرات صنایع دستی در همدان

معاون بازرگانی داخلی و تجارت خارجی همدان اظهار کرد: بخش کشاورزی استان در هشت ماه امسال با صادرات 24 میلیون و 606 هزار دلار و سهمی برابر 27 درصد با کاهشی بالغ بر هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه این بخش از نظر وزنی 24 درصد رشد یافته است، گفت: کشمش همچنان خود را به عنوان مهمترین کالای صادراتی این بخش با صادرات 20 میلیون و 593 دلاری و  سهم 22 درصدی از صادرات استان مطرح می‌کند.

معاون بازرگانی داخلی و تجارت خارجی همدان ادامه داد: سیب زمینی نیز به عنوان دیگر کالای صادراتی این بخش 2 میلیون و 936 هزار دلار صادرات داشته و به دیگر کشورها صادر شده است.

وی تأکید کرد: محصولات بخش کشاورزی شامل 6 قلم کالایی است که به کشورهای لهستان، اوکراین، اسلواکی، رومانی روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان، تایلند، امارات، هند ترکیه، عراق و افغانستان صادر شده است.

اسدی در ادامه گفت: صنایع دستی استان با 8 میلیون و 302 هزار دلار 9 درصد از صادرات استان را داراست که این میزان نسبت به سال قبل از نظر ارزشی 28 درصد افزایش داشته است. 

وی سفال را مهمترین کالای این بخش دانست که با صادرات 7 میلیون و 155 هزار دلار سومین کالای صادراتی استان بوده و 7.8 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

معاون بازرگانی داخلی و تجارت خارجی همدان افزود: بخش صنایع دستی شامل 11 قلم کالای صادراتی است که به کشورهای انگلستان، آلمان، فیلیپین، هلند، سوئد، امارات و عراق صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات 87 قلم کالا از استان به 25 کشور جهان گفت: این میزان در مدت مشابه سال قبل 92 قلم کالا بوده که به 27 کشور جهان صادر شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز