معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی همدان

درخت گردو بیشترین ضایعه نخاعی را در همدان بوجود آورده است

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۰۷:۴۳:۲۹
کد خبر: ۳۵۱۲۳۰
درخت گردو بیشترین ضایعه نخاعی را در همدان بوجود آورده است
فریدالدین حجت‌الاسلامی500 معلول ضایعه نخاعی در استان همدان وجود دارد که بیشترین تعداد در شهرستان تویسرکان بر اثر سقوط از درخت گردو گزارش‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی همدان اظهار کرد: 500 معلول ضایعه نخاعی در استان همدان وجود دارد که بیشترین تعداد در شهرستان تویسرکان بر اثر سقوط از درخت گردو گزارش‌ شده است.

وی افزود: یک مرکز در بیمارستان شهید بهشتی همدان وجود دارد که به‌ صورت شبانه‌روزی، سرپایی و روزانه خدماتی را به معلولان ارائه می‌دهد.

معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی استان همدان ادامه داد: این مرکز هر 10 روز یک‌بار 18 نفر را به‌ صورت شبانه‌روزی از سراسر استان پذیرش می‌کند، یعنی در هر ماه به 54 نفر خدمات ارائه می‌دهد و برای خدمات سرپایی و روزانه نیز بیش از صد نفر در هر ماه ورودی دارد.

وی به خدمات سازمان بهزیستی به افراد ضایعه نخاعی از نوع سینه‎ای‌ و کمری در استان اشاره کرد و گفت: این افراد کمک‎هزینه‎هایی را به صورت مستمری و حق پرستاری از بهزیستی دریافت می‎کنند که مستمری این افراد بر اساس تعداد خانوار از 53 تا یکصد هزار تومان و حق پرستاری در هر ماه 120 هزار تومان است.

حجت‌الاسلامی خاطرنشان کرد: این افراد سالی دو بار نیز از بهزیستی استان کمک هزینه خرید لوازم ضروری اعم از ویلچر، تشک مواج و... دریافت می‌کنند.

وی به بیان یکی از مشکلات معلولان ضایعه نخاعی پرداخت و افزود: زخم بستر یکی از مشکلات این افراد است که در اثر یکجا نشستن و فشار در ناحیه بافت چربی زیر پوست ایجاد می‌شود که امسال طی تفاهم‌نامه‌ای با یکی از جراحان و بهزیستی تاکنون سه نفر مورد جراحی قرار گرفته‎اند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان به بیشترین عوامل ایجاد ضایعه نخاعی اشاره کرد و گفت: سقوط از بلندی، تصادفات جاده‌ای و بیماری بیشترین عوامل ضایعه نخاعی در ایران است که نزدیک دو درصد افراد جامعه با خطر مواجهه با این نوع معلولیت قرار می‌گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6 تا 10 هزار نفر دچار ضایعه نخاعی در دنیا وجود دارد که در ایران این آمار بسیار فراتر است که باید در زمینه پیشگیری از این عارضه در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز