درخشش سوارکار همدانی در مسابقات جام پرش اسب ایرانی

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۰۷:۵۰:۵۱
کد خبر: ۳۵۱۲۳۳
درخشش سوارکار همدانی در مسابقات جام پرش اسب ایرانی
برقعی گفت: مسابقات جام پرش اسب ایرانی با شرکت ۱۶۰ سوارکار برگزار شد و سوارکار همدانی در این مسابقات درخشید.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  رئیس هیئت سوارکاری استان همدان با اشاره به برگزاری مسابقات جام پرش اسب ایرانی اظهار داشت: مسابقات جام پرش اسب ایرانی در روز جمعه ۲۷ آذرماه در سالن سرپوشیده آزمون با حضور ۱۶۰ سوارکار از ۸ استان در تهران برگزار شد.

وی افزود: در این مسابقات در رده اسب‌های پونی سهیل قاسمی سوارکار همدانی با اسب میتو از باشگاه اکباتان بدون خطا مقام اول را به خود اختصاص داد.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان با اشاره به خانواده سوارکاری استان همدان گفت: مربیان، سوارکاران، مالکان اسب‌ها و باشگاه‌های سوارکاری استان همدان و تک‌تک اعضای خانواده سوارکاری استان همدان برای افتخارآفرینی این رشته در کشور از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

برقعی عنوان کرد: از تک‌تک خانواده هیئت سوارکاری استان همدان که بدون هیچ چشم‌داشتی در راستای اعتلای این رشته در استان همدان تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به دیرینه سوارکاری همدان بیان کرد: ورزش سوارکاری به‌طور کلاسیک در همدان با تأسیس باشگاه سوارکاری مهدی مکاره‌چی در سال ۵۳ آغاز شد که از اولین باشگاه‌های سوارکاری ایران بود.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان یادآور شد با اشاره به وجود اصطبل مری لیلی قراگوزلو در روستای ورکانه همدان گفت: اسب اصیل ایرانی توسط مرحوم مری لیلی قراگوزلو در این مرکز پرورش و اصلاح نژاد شده و مهم‌تر اینکه به دنیا معرفی و شناسانده شده است.

برقعی عنوان کرد: پایه اسب اصیل ایرانی توسط مرحوم مری لیلی قراگوزلو گذاشته‌شده که اسطبل این بانو در روستای ورکانه همدان که به‌عنوان نگین گردشگری روستایی شهرت یافته با چندین سال قدمت وجود دارد و نیازمند توجه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز