دیدار مردمی رییس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان با اهالی شهرک الوند

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۰۸:۴۱:۲۸
کد خبر: ۳۵۱۲۵۸
دیدار مردمی رییس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان با اهالی شهرک الوند
دیدار مردمی این هفته رییس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان به همراه شهردار و جمعی از مدیران شهرداری در مسجد حضرت مهدی (عج) شهرک الوند حضور اهالی این منطقه در راستای بررسی رفع مشکلات منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا همدان، رییس شورای اسلامی شهر همدان در این دیدار سه ساعته با بیان اینکه شورا از نظرات کارشناسان استقبال می کند، گفت: شورای دوره چهارم بیشترین استفاده را از کارشناسان و صاحب نظران شهر را در جهت بهبود وضعیت شهر دارد.

علی نظری با اشاره به کمبود فضاهای، سبز، آموزشی، ورزشی ، وروردی و ... شهرک الوند افزود: لازم است برای رفع و اجرای طرح های مناسب در این منطقه از شهر کاربری های مورد نیاز در بازنگری طرح تفصیلی لحاظ شود.

نظری به طرح تفکیک  500 هکتاری زمینهای ارتش اشاره کرد و یادآور شد:با اجرای این طرح بزرگترین مشکلات شهرک الوند حل می شود به گونه ای که در این طرح 12 هکتار فضای آموزشی و هشت هکتار هم فضای سبز دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد فضاهای اطراف شهرک به صورت عادی تفکیک شده و ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر اصولی انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در سال جاری 557 نفر از ساکنین شهرک الوند عوارضی حدود 500 میلیون ریال پرداخت کرده اند، افزود: این در حالی است که امسال حدود 10 میلیارد ریال برای این شهرک هزینه شده است.

علی اکبر نظری یادآور شد: در طرح تفصیلی جدید برای شهرک الوند بلوار 45 متری در نظر گرفته شده است که اجرای این طرح تحول بزرگی را در شهرک ایجاد خواهد کرد.

در ادامه سخنگو و رییس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به اجرای طرح های ترافیکی در سطح شهر اظهار کرد: احداث سه کریدور در شهر همدان در نظر گرفته شده است که یکی از این مسیرها از محل شهرک الوند خواهد بود.

کامران گردان به تردد و ایاب و ذهاب شهروندان و مشکلات تاکسی در شهرک الوند، افزود: در راستای رفاه حال شهروندان تعدادی تاکسی ون  تدارک دیده شده است چنانچه اهالی برای کرایه تاکسی مشکلی نداشته باشند می توان این تاکسی های ون را جایگزین نمود.

گردان با بیان اینکه به دلیل تفکیکی هایی که قبلا  انجام شده  فضای سبز در نظر گرفته نشده است، اضافه کرد: سعی شورا بر این است تا کمبود اینگونه فضاها را حل کند.

وی یادآور شد: همچنین برای رفاه حال شهروندان شهرک الوند تعداد چهار عدد سایبان استاندارد برای اتوبوسها و سایبان بزرگ جهت تاکسی ها احداث خواهد شد.

در ادامه این دیدار رییس کمیسیون برنامه، بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری همدان اظهار کرد: علی رغم اینکه شهرداری همدان در دو سال اخیر کمترین درآمد را داشته اما بیشترین خدمات رسانه را نسبت به شورای دور قبل داشته است.

حسین قراباغی با اشاره به اینکه در منطقه چهار شهر همدان بیشترین مشارکت را شهروندان شهرک الوند با شهرداری داشته است، افزود: از انجایی که در مباحث سرمایه گذاری تنها مدیریت شهری مسول نیست و دیگر دستگاه های اجرایی هم وظیفه دارند اما شورا و شهرداری در این زمینه به وظایف خود عمل کرده تا جایی که ارائه مجوز احداث هتل های پنج ستاره را رایگان مصوب کرده است.

قراباغی از دریافت 50 میلیارد ریال وام از بانک شهر جهت خرید اتوبوس خبر داد و اضافه کرد: 82 درصد این مبلغ را باید دولت پرداخت کند که متاسفانه مبلغی تاکنون پرداخت نکرده است.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: شورای اسلامی شهر همدان از پیشنهادات و نظرات افراددر راستای خدمات رسانی هر چه بهتر به شهروندان استقبال می کند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه تمامی مشکلات شهر از جمله شهرک الوند با اجرای طرح پیوست فرهنگی حل خواهد شد، افزود: مدیریت شهری در برنامه بلند مدت خود احداث فرهنگسرا در تمامی محلات شهر را مد نظر دارد.

علی رضایی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری باید مباحث فرهنگی را در اولویت کار خود قر ار دهد، اضافه کرد: احداث سالن ورزشی، کتابخانه عمومی از جمله برنامه های سال 95 شهرداری برای شهرک الوند است.

گفتنی است در این دیدار مردمی شهروندان شهرک الوند به بیان مشکلات شهرک پرداختند که از جمله آنها می توان به کمبود فضاهای سبز آموزشی و ورزشی، کمبود تاکسی، نبود کتابخانه، جالیز پیاده روها، آسفالت و ایجاد سایبان اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز