نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس:

مشکلات آب شرب روستاها باید حل و فصل شود

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۱۱:۲۱:۰۳
کد خبر: ۳۵۲۶۹۰
مشکلات آب شرب روستاها باید حل و فصل شود
محمدعلی پورمختار با اشاره به اینکه وضعیت بارش سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر بوده است، ولی نمی‎تواند پاسخگوی نیاز پیش رو باشد، گفت: مشکلات آب شرب روستاها باید حل و فصل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کبودراهنگ، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در بررسی وضعیت پروژه‌های آب و فاضلاب روستاهای شهرستان بهار و کبودراهنگ، اظهار کرد: توجه به مشکلات مردم و رفع نیازهای اساسی آنها یک روحیه جهادی می‎طلبد تا مسئولان در راستای پیشرفت هرچه بیشتر منطقه گامی مثبت بردارند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بارش سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر بوده است، ولی نمی‎تواند پاسخگوی نیاز پیش رو باشد، گفت: مشکلات آب شرب روستاها باید حل و فصل شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس در خصوص حل مشکل آب شرب در روستاها بیان کرد: این مشکل باید در دو بازه زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت حل شود.

وی با بیان اینکه در بازه کوتاه‌مدت حفر چاه و در بلندمدت ایجاد مجتمع‎های آب رسانی می‎تواند مشکل آب شرب در روستاها را به کلی حل کند، خواستار توجه به این امر شد.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ نیز با اشاره به چهار مجتمع آبرسانی که آب شرب 25 روستا را تأمین می‎کند، افزود:  از 125 روستای این شهرستان 96 روستا زیر پوشش آبفار هستند که برای تکمیل این مجتمع‌ها نیاز به اعتبار است.

علی‎احسان قنبری در خصوص وضعیت آب شرب 23 روستای شهرستان کبودراهنگ که از طریق تانکر آبرسانی می‎شد، گفت: این آبرسانی در فصل پاییز به سه روستا کاهش یافته است.

محسن مرادی‌پناه، فرماندار شهرستان بهار نیز با بیان اینکه در تأمین آب شرب بهداشتی مردم با کمبود مواجه است، افزود: برای حل این مشکل نیاز به 14 میلیارد تومان اعتبار است.

سید مصطفی هاشمی مدیر آب فاضلاب روستایی استان همدان نیز با بیان اینکه هدررفت آب شرب در روستاهای استان و استفاده از انشعابات غیر مجاز زیاد است، تصریح کرد: تنها راه حل تامین آب شرب در دو شهرستان بهار و کبودراهنگ ایجاد مجتمع‎های آبرسانی است.

نظر شما