۱۰ پروژه ورزشی استان در راستای ماده ۲۷ قانون الحاق به بخش غیردولتی واگذار می شود

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۰۷:۵۸:۵۵
کد خبر: ۳۵۳۰۰۴
دارششدر اظهار داشت: به استناد ماده 27 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) 10 پروژه جدید، نیمه تمام و تعمیراتی ورزش استان به بخش غیردولتی واگذار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون توسعه منابع و پشتیبانی ورزش و جوانان استان همدان با اعلام این مطلب افزود: پیگیری‌های متعددی از سوی وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل ورزش و جوانان استان در مورد جلب نظر بخش خصوص و استفاده از ظرفیت‌های آن در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ایجاد پروژه‌های جدید و نیز بهسازی پروژه‌های ورزشی صورت گرفته است.

 

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یکی از راهکارهای اصلی و مهم در اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی است که خوشبختانه می‌توان به درج ماده برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت  به عنوان یک ماده قانونی دائمی و پایدار به‌عنوان تسهیل کننده این امر اشاره کرد.

 

حسن دارششدر گفت: آئین نامه اجرایی ماده 27 قانون الحاق در مهرماه امسال به تصویب هیئت وزیران رسیده و دستورالعمل این ماده قانونی با موضوعات شرایط واگذاری طرح‌های تملک دارائی‌های سرمایه ای جدید، نیمه تمام، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری به بخش غیردولتی و با تشریح مدل‌های سرمایه گذاری شامل، ساخت، بهره برداری و انتقال پروژه های ورزشی B.O.T و سایر روش‌ها به تصویب شورای اقتصاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور رسیده است.

 

وی اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت که تمامی اقدامات قانونی در این راستا صورت گرفته و مسیر حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و علاقمندان و خیران حوزه ورزش هموار شده و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز در راستای سیاست‌های وزارت ورزش به‌صورت جدی صاحبان سرمایه را دعوت به مشارکت کرده است.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی ورزش و جوانان استان همدان بیان کرد: با توجه به ماهیت عمده پروژه‌های ورزشی به صورت غیرانتفاعی، در آئین نامه‌های ابلاغی، مشوق‌هایی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: اجازه توثیق پروژه و قرارداد آن و تضامین خرید محصول جهت اخذ تسهیلات از بانک ها و صندوق توسعه ملی، ارائه کمک های فنی و یا در اختیار قرار دادن زیرساخت های بخش عمومی ، تعدیل نرخ خرید محصول براساس شاخص بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بخشی از مشوق هاواگذاری می باشد.

 

حسن دارششدر گفت: همچنین بر اساس قانون دستگاه  اجرایی  می تواند  معادل  اعتبار  اختصاص  یفیته  به  طرح  در  سال  جاری  را،  بر  اساس  قانون  بودجه  و  در  سقف تخصیص اعتبار به عنوان تسهیلات اعتباری با در نظر گرفتن دوره ساخت و بهره برداری از پروژه حداکثر در سقف ده سال  با نرخ سود مشارکت رشته مذکور در بانک های تجاری و تخصصی منطبق با نرخ مصوب اعلامی شورای پول و اعتبار، از طریق بانک عامل در اختیار سرمایه گذار قرار دهد..

 

وی گفت: کارگروه‌های واگذاری دستگاه اجرایی ماده فوق و نیز کارگروه واگذاری استان  همدان متشکل از نماینده استانداری، نماینده سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و نماینده سازمان امور اقتصاد و دارائی تشکیل شده است.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی ورزش و جوانان استان همدان بیان کرد: در این کارگروه‌ها مقرر شده، پروژه‌هایی که برای بخش خصوصی از نظر صرفه اقتصادی قابل توجیه باشد شناسایی و روش‌های واگذاری آن به سرمایه‌گذاران نیز مشخص و اطلاع‌رسانی شود.

 

وی اظهار کرد: به استناد بند ب ماده 27 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 2 و بند ب ماده 220 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی , اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در نظر دارد در جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی 10 پروژه نیمه تمام، تکمیلی و تعمیراتی را از طریق مزایده عمومی جهت تکمیل و بهره برداری به اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی واجد صلاحیت های لازم واگذار نماید.

 

دارششدر افزود: این 10 پروژه شامل 4 پروژه ملی و 6 پروژه استانی که در حال حاضر اسامی این پروژه به وزارت ورزش و جوانان و سازمان مدیریت و برنامه بودجه استان ارسال شده و منتظر دریافت مجوز برای واگذاری این پروژه ها هستیم.

 

وی بیان کرد: این پروژه ها شامل احداث کافی شاپ و رستوران ارتفاع بالای پیست اسکی، هفت پروژه های تکمیلی همچون سالن اسکواش ، خوابگاه ورزشکاران پیست اسکی، استخر سرپوشیده ملایر ، استخر سرپوشیده بانوان، استخر سرپوشیده بانوان رزن، استخر سرپوشیده بانوان بهار، استخر سرپوشیده بانوان اسدآباد و دو پروژه تعمیراتی شامل استخر سرپوشیده قائم رزن و استخر سرپوشیده تختی ملایر می باشد.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی ورزش و جوانان استان همدان گفت : در این طرح قصد داریم با در نظرگرفتن صرفه بخش خصوصی پروژه های عمرانی را در قالب بسته هایی ارائه دهیم تا سرمایه گذارارن با رغبت وارد عمل شوند و اجرای طرحهای عمرانی از حالت راکد خارج شود.

 

ادامه داد : سعی ما بر آن است که تا پایان سال در راستای سیاست دولت و نیازهای استان با برگزاری مزایده زمینه مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل طرح های نیمه تمام فراهم گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز