اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در ۳۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان رزن

۱۳۹۴/۱۰/۰۶ - ۰۹:۴۱:۰۴
کد خبر: ۳۵۴۰۸۸
اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در ۳۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان رزن
مرتضی شعبانی‌فروتن از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 32 هزار هکتار از اراضی شهرستان رزن خبر داد و گفت: تاکنون این سیستم در 30 هزار و 700 هکتار از اراضی شهرستان اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن اظهار کرد: شهرستان رزن در سطح زیر کشت محصولات آبیاری تحت فشار در استان و کشور رتبه نخست را دارد.

وی از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در 32 هزار هکتار از اراضی شهرستان رزن خبر داد و گفت: تاکنون این سیستم در 30 هزار و 700 هکتار از اراضی شهرستان اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با اشاره به وضعیت بارش‌های سال زراعی تاکنون در رزن افزود: از ابتدای پاییز تا به امروز 150 میلی‌متر بارش در شهرستان گزارش شده است که اثرات آن در فصل بهار بر روی محصولات نمایان می‌شود.

وی در خصوص سطح زیر کشت محصولات در رزن گفت: در سال زراعی امسال در شهرستان رزن گندم دیم به میزان 65 هزار هکتار، گندم آبی 16 هزار هکتار، جو آبی 6 هزار هکتار و جو دیم 4 هزار و 200 هکتار به زیر کشت رفته است.

شعبانی‎فروتن ادامه داد: امسال میزان سطح زیر کشت سیب‌زمینی در رزن 6 هزار و 500 هکتار و یونجه 6 هزار هکتار بوده و در دو سال اخیر به دلیل کمبود آب و خشکسالی در سطح شهرستان رزن 8.5 هکتار زعفران کاشته شده است.

وی تصریح کرد: یک‎هزار و 700 هکتار از اراضی شهرستان رزن زیر کشت رازیانه است که در کشور رقم بالایی را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی رزن در خصوص عملکرد بیمه کشاورزی در این شهرستان خاطرنشان کرد: سال گذشته 4 هزار هکتار از اراضی زیر کشت در رزن بیمه شده و اکثر خسارت‎های ناشی از خشکسالی و سرمازدگی به کشاورزان پرداخت شد.

وی افزود: امسال در رزن 9 هزار و 300 هکتار از محصولات زیر کشت شامل غلات، جو و گندم بیمه شده‎اند که امیدواریم غرامت 50 درصد از خسارت‎ها به کشاورزان داده شود تا آنها انگیزه بیشتری برای بیمه محصولات داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز