طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان ۵۵ درصد پیشرفت داشته است

۱۳۹۴/۱۰/۰۶ - ۰۹:۵۲:۳۴
کد خبر: ۳۵۴۱۰۱
طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان ۵۵ درصد پیشرفت داشته است
عزالدین از پیشرفت 55 درصدی طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اعتبارمورد نیاز برای تکمیل طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان را 350 میلیارد تومان اعلام کرد .

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ مرتضی عزالدین افزود:  تا کنون 240 میلیارد تومان اعتبار برای این  طرح هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مصوب این طرح برای امسال 32 میلیارد تومان است، تصریح کرد: در سال‌جاری 21 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این پروژه به فروش رسید.

وی با اشاره به اینکه این طرح در افق 1420، آب مورد نیاز یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت استان همدان را تامین می‌کند، بیان کرد: انتظار می‎رود دولت توجه ویژه‌ای نسبت به تخصیص اعتبار به طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان داشته باشد تا بتوان سریع‎تر این پروژه را به اتمام رساند.

عزالدین سهم استان همدان از سد تالوار را در سال، 63 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این میزان آب مورد نیاز شهر همدان، 10 شهر و 50 روستا مسیر را تا سال 1420 تامین می‌کند .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با تصریح بر اینکه 7 مخزن ذخیره و تعادلی به ظرفیت 150 هزار مترمکعب و سه ایستگاه پمپاژ به ارتفاع 576 متر در این طرح در نظر گرفته شده است، بیان کرد: تاکنون دو مخزن 30 هزار و 10 هزار مترمکعبی به پایان رسیده و بقیه آن نیز در حال تکمیل است.

عزالدین با بیان اینکه تصفیه‌خانه این طرح 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: تا کنون در راستای اجرای این طرح 115 کیلومتر از 140 کیلومتر مسیر، لوله‌گذاری شده است.

نظر شما