مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان

تمدید مهلت ارسال طرح به جشنواره مد و لباس ایرانی در همدان

۱۳۹۴/۱۰/۰۶ - ۱۲:۰۶:۴۰
کد خبر: ۳۵۴۲۱۹
تمدید مهلت ارسال طرح به جشنواره مد و لباس ایرانی در همدان
عبادی گفت: پیش از این آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 5 دی‌ ماه جاری اعلام شده بود اما با توجه به استقبال طراحان این مدت تا 10 این ماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: این اداره‌کل با همکاری بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی نخستین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی را دی ماه جاری در همدان برگزار می‌کند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های جدید در راستای دستیابی به الگوهای نوین دانست و گفت: موضوع این جشنواره طراحی در حوزه پوشاک اجتماع بانوان است.

فاضل عبادی با تأکید بر اینکه همه شرکت‌کنندگان جشنواره باید بومی استان باشند، خاطرنشان کرد: در طراحی لباس باید نمادهایی از نقوش و فرهنگ بومی و شرایط فرهنگی استان در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: آثار ارائه‌ شده به جشنواره، توسط هیئت داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت کسب امتیاز به مرحله نمایشگاهی راه خواهند یافت.

عبادی با بیان اینکه هر طراح می‌تواند با ارائه پنج اثر در جشنواره شرکت کند، گفت: در طراحی لباس تولید انبوه و صرفه اقتصادی آن باید مد نظر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: پیش از این آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 5 دی‌ ماه جاری اعلام شده بود اما با توجه به استقبال طراحان این مدت تا 10 این ماه تمدید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره همزمان با مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد، افزود: مراسم افتتاحیه این جشنواره 20 دی ماه در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره استانی مد و لباس اسلامی ایرانی از 20 تا 24 دی ماه جاری در همدان برگزار خواهد شد.

نظر شما