فرماندار فامنین

بیشتر اراضی شهرستان فامنین کشت دیم است

۱۳۹۴/۱۰/۱۰ - ۰۷:۳۴:۲۱
کد خبر: ۳۵۵۴۰۰
بیشتر اراضی شهرستان فامنین کشت دیم است
ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه بیشتر اراضی شهرستان فامنین کشت دیم است، افزود: بر این اساس بارش‌ها در افزایش میزان محصولات کشاورزی نقش زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرماندار فامنین با بیان اینکه بارش‌ها در منابع آب زیرزمینی اثر داشته است، اظهار کرد: بارش باران و برف در فصول پاییز و زمستان در احیای قنوات و چشمه‌ها اثر داشته و منابع آب زیرزمینی را تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه کشاورزان و شهروندان نباید به این بارش‌ها دلخوش کرده و باید مصرف خود را مدیریت کنند، تصریح کرد: در بهترین شرایط بارش هم باید همچنان صرفه‌جویی را سرلوحه قرار داد و مدیریت مصرف داشت.

فرماندار شهرستان فامنین یادآور شد: فامنین امسال در بحث آب با مشکلاتی روبه‌رو بود که امیدواریم بارش‌های اخیر بتواند تأثیر مطلوبی در کاهش چالش آب در این شهرستان داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر اراضی شهرستان فامنین کشت دیم است، افزود: بر این اساس بارش‌ها در افزایش میزان محصولات کشاورزی نقش زیادی دارد.

پورمجاهد از تولید 4.5 درصد از محصولات کشاورزی استان همدان در شهرستان فامنین خبر داد و گفت: گندم، جو، محصولات جالیزی و باغات از مهمترین تولیدات کشاورزی این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: با تغییر الگوی کشت باید به سمت کشت‌ محصولات کم آب‌بر رفت، چراکه آبیاری به شیوه سنتی دیگر جوابگوی کشاورزی نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز