هشدار پلیس فتا همدان در مورد بازی‌های آنلاین

۱۳۹۴/۱۰/۱۰ - ۰۸:۲۱:۳۳
کد خبر: ۳۵۵۴۱۳
هشدار پلیس فتا همدان در مورد بازی‌های آنلاین
رئیس پلیس فتا همدان در خصوص بازی های رایانه ای آنلاین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان و به نقل از پایگاه پلیس؛ سرهنگ اکبر امینی رئیس پلیس فتا همدان، در تشریح این خبر گفت: در بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای که به‌صورت آنلاین انجام می شوند، بیشتر افراد با هویت غیرواقعی (جعلی) در این بازی ها شرکت می‌کنند، بنابراین شما نمی‌دانید که به‌طور واقعی با چه کسی در حال بازی هستید.

وی افزود: این افراد می توانند با قرار دادن بد افزارها یا ویروس ها در این بازی ها باعث شوند زمانی که این بازی ها یا اپلیکیشن ها را دانلود می کنید موجب ایجاد مخاطرات مالی و افشای اطلاعات شما شوند. برای اضافه کردن یک بعد اضافی به بازی‌های چندنفره، افراد اغلب از طریق سیستم چت یکپارچه یا به‌صورت کلامی از طریق هدست و میکروفن باهم ارتباط برقرار می‌کنند. بسیاری از بازی‌ها از شطرنج ساده یک‌نفره گرفته تا بازی‌های ماجراجویی که در آن هزاران نفر از بازیکنان به‌طور همزمان در آن شرکت می‌کنند، این ویژگی ها را دارند و امروزه به‌طور فزاینده‌ای، در بازی‌های آنلاین مبالغ زیادی صرف خرید امکانات و تجهیزات مجازی در بازی می شود.

این مقام انتظامی با اشاره به این مطلب که حضور چنین جامعه‌های بزرگ(در بازی‌های آنلاین چندنفره بسیار گسترده) ناشناس و فیلتر نشده و مورد نظارت قرار نگرفته می‌تواند کاربران را با انواع خطرات بالقوه مواجه سازد بیان داشت: در این موارد ممکن است سهواً یا بی‌پروا اطلاعات شخصی خود را ازجمله رمز عبور، ایمیل یا آدرس منزل و یا سن خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

سرهنگ امینی بیان داشت: هنگام خرید و فروش امکانات و تجهیزات مجازی، برای مثال شخصیت‌های سطوح بالا، اگر پول واقعی وجود دارد در مواجهه با افراد خلاف‌کار بسیار محتاط باشید.

وی در ادامه افزود: هنگام دور انداختن، از رده خارج کردن و یا رها کردن کنسول‌های بازی، کامپیوترهای شخصی و تلفن‌های همراه بدون پاک کردن اطلاعات شخصی و جزئیات اطلاعات حساب شخصی امکان بروز مشکلات احتمالی برای کاربران وجود دار که رعایت این نکته الزامی است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان بازی کردن در ساعت‌های متمادی در یک‌زمان را باعث اعتیاد به آن بازی دانست و در پایان توصیه هایی برای استفاده امن از بازی های رایانه ای ارائه کرد:

 

فقط زمانی به‌صورت آنلاین بازی کنید که شما یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس و ضد جاسوسی مؤثر و به روز رسانی شده و همچنین فایروال بر روی سیستم خود داشته باشید.

فقط با نسخه‌های مجاز که از منابع درست و مجوز دار خریداری‌و دانلود شده‌اند بازی کنید.

نام کاربری انتخاب کنید که هیچ‌گونه اطلاعات شخصی شما را فاش نکند. اگر بازی شامل ایجاد یک پروفایل شخصی برای ثبت مشخصات است، اطمینان حاصل نمایید که این اطلاعات در اختیار دیگر افراد قرار نمی‌گیرد.

اطلاعات شخصی خود را برای دیگر بازیکنان افشا نکنید.

برای فرزندان وکودکان درزمینه بازی‌های آنلاین دستورالعملی تهیه کنیم و حدودی برای دسترسی آن‌ها تعریف نمایید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز