رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:

تعریض معابر مشکلات ترافیکی را افزایش داده است

۱۳۹۴/۱۰/۱۳ - ۰۷:۲۷:۴۶
کد خبر: ۳۵۶۴۳۵
تعریض معابر مشکلات ترافیکی را افزایش داده است
کامران گردان با اشاره به اینکه مدیریت شهری سعی در تعریض معابر داشته است، بیان کرد: این مهم موجب رفع مشکلات ترافیکی نشده و بلکه باعث افزایش سفرهای درون‌شهری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای همدان در جلسه بررسی طرح پیاده‌راه سازی خیابان اکباتان و بوعلی در همدان اظهار کرد: در طول چند دهه گذشته مدیریت شهری در همدان به سمت حرکت سواره و خودرومحور بودن توجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری سعی در تعریض معابر داشته است، بیان کرد: این مهم موجب رفع مشکلات ترافیکی نشده و بلکه باعث افزایش سفرهای درون‌شهری شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه میدان مرکزی همدان محل تمرکز فعالیت‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: میدان مرکزی شهر همدان کارکردهای مختلفی دارد و مهمترین مقصد سفرهای درون‌شهری به شمار می‎آید.

وی در ادامه سخنانش افزود: در همین راستا ترافیک و ازدحام خودروها در میدان مرکزی شهر همدان فراوان است.

گردان با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری در سال 85 رینگ اول شهر باید به پیاده را تبدیل شود، گفت: این طرح به منظور کاهش ترافیک و احیای نقش و عملکرد اجتماعی میدان مرکزی همدان در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز نخست اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی قرار بود خیابان‌های بوعلی و اکباتان پیاده‌راه شوند که پس از گذشت چند سال هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان تاکید کرد: پیاده راه‎سازی جدای از عوامل ترافیکی در مرکز شهر، پیامدهای مثبتی همچون افزایش ایمنی، رونق اقتصادی، ارتقای کیفیت محیط زیست و در نهایت ایجاد نشاط و سرزندگی را در شهر به دنبال دارد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف مهم پیاده‌راه‌سازی برای مناطقی که دچار افسردگی و رکود شده‎اند، بازآفرینی فضای شهری در راستای جذب گردشگر و ارتقای کیفیت محیطی است.

گردان افزود: در بسیاری از کشورهای اروپایی احیای فضای اجتماعی و پس گرفتن معابر از خودروها و تبدیل شدن به فضاهای انسان‎محور در دستور کار مدیران شهری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: خیابان اکباتان، زمانی شلوغ‎ترین خیابان همدان بوده و از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار بوده است اما الان دچار رکود شده و محل جولان دوره‌گردها و دستفروشان است که می‎تواند با پیاده‎راه‎سازی اصالت و حیات گذشته خود را به دست آورد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: با اجرای طرح پیاده‌راه‎سازی خیابان های اکباتان و بوعلی بافت فرسوده و ناکارآمد به چرخه اقتصاد شهر اضافه می‎شود و علاوه بر احیای فعالیت‎های اقتصادی می‎تواند محرک سایر خیابان‌های شهر نیز باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز