اهدای اعضای ۱۰ بیمار مرگ مغزی در همدان به بیماران نیازمند

۱۳۹۴/۱۰/۱۴ - ۰۸:۱۹:۱۴
کد خبر: ۳۵۶۸۹۷
اهدای اعضای ۱۰ بیمار مرگ مغزی در همدان به بیماران نیازمند
محمدرضا عبادیان از اهدای اعضای 6 بیمار مرگ مغزی به نیازمندان در همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از شناسایی 45 بیمار مرگ مغزی در دو سال اخیر در همدان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 30 مورد در سال گذشته و 15 مورد امسال شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه کسب رضایت از اهدای عضو، شناسایی 10 بیمار مرگ مغزی را در این دو سال اخیر داشتیم، گفت: چهار بیمار در سال گذشته و 6 بیمار امسال شناسایی شده و اهدای عضو صورت گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به تهیه و صدور 400 کارت اهدای عضو برای ثبت‌نام‌کنندگان، خاطرنشان کرد: از محل اهدای عضو 16 میلیون ریال برای این منظور هزینه شده است.

وی با اشاره به پیگیری اختصاص اتاق اهدای عضو در بیمارستان بعثت، گفت: پس از رایزنی‌های انجام‌ شده یک دفتر اهدای عضو در بیمارستان بعثت ایجاد شد.

عبادیان با اشاره به همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با مجمع خیرین سلامت ملایر در برگزاری نخستین همایش «اهدای عضو، اهدای زندگی» خاطرنشان کرد: این همایش آذر ماه امسال با حضور قائم‌مقام اداره پیوند اعضای وزارت بهداشت برگزار و از خانواده‌های اهداکننده تقدیر شد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش و نگهداری بیماران مغزی ویژه پرستاران در بیمارستان شهید بهشتی، گفت: هماهنگی نسبت به برگزاری کلاس‌های دیگر در این رابطه در بیمارستان‌های همدان صورت گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه رایزنی‌ها در خصوص تشکیل «انجمن اهدای عضو» در همدان با امام جمعه و استاندار صورت گرفته است، افزود: امیدواریم این موضوع به زودی محقق شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز