مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان:

باید از سازمان های مردم نهاد برای توسعه و پیشبرد امور کشور استفاده کرد

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۱۲:۳۰:۴۷
کد خبر: ۳۵۸۸۲۳
باید از سازمان های مردم نهاد برای توسعه و پیشبرد امور کشور استفاده کرد
مهرداد نادری‌فر با اشاره به نقش حائز اهمیت سازمان‌های مردم‎نهاد، آنها را پل ارتباطی بین مردم و دولت‌ها برشمرد و گفت: باید از این نهادهای مدنی برای پیشبرد امور کشور و توسعه آن استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان  در نشست تخصصی «تعامل و توانمندسازی سازمان‎های مردم نهاد با هدف بررسی نقش نهادها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی» با انتقاد از عدم توجه به مسائل و معضلات اجتماعی در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها، اظهار کرد: آمارها در بخش‌های مختلفی چون طلاق، اعتیاد، بیکاری، فقر، ایدز، دختران فراری و... نشان می‎دهد نگاه ویژه و خاصی در حوزه اجتماعی وجود نداشته است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و درگیر شدن کشور به اموری مثل جنگ، سازندگی، توسعه سیاسی و تحریم، حوزه اجتماعی به طور کلی به حاشیه رانده شده در صورتی که زیربنای توسعه پایدار، جمعیت و نیروی انسانی هر کشوری است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان ادامه داد: مشارکت و اعتماد دو بال سرمایه اجتماعی هستند که باید در نظام تدبیر برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرند.

وی فقدان اعتماد اجتماعی را باعث کاهش مشارکت عمومی فعال دانست و با تأکید بر اینکه باید بین «جرم» و «آسیب» تفاوت قائل شد، گفت: هر جرمی می تواند آسیب باشد اما هر آسیبی جرم تلقی نمی‎شود چراکه اموری چون طلاق، بیکاری، فقر و  برای یک جامعه آسیب هستند نه جرم.

نادری‏‌فر با اشاره به تلاش‎های دولت یازدهم در برجسته کردن حوزه اجتماعی در سیاستگذاری‌های کلان کشور گفت: دولت تدبیر و امید درصدد بوده با اختصاص مفادی در برنامه ششم توسعه کشور به مسائل اجتماعی، این حوزه را برجسته کرده و نگاه مدیران کشوری را به آن ویژه کند.

وی یکی از راهکارهای کنترل و مهار آسیب‎های اجتماعی را مشارکت مردم و واگذاری امور به آنها دانست و اظهار کرد: هرگاه نظام به مردم اعتماد کرده است، مردم نیز به خوبی پاسخ اعتماد را فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی داده‎اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان با اشاره به نقش حائز اهمیت سازمان‌های مردم‎نهاد، آنها را پل ارتباطی بین مردم و دولت‌ها برشمرد و گفت: باید از این نهادهای مدنی برای پیشبرد امور کشور و توسعه آن استفاده کرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان نیز از آمادگی نیروی انتظامی در همکاری‎ها و تعامل با نهادهای مردمی خبر داد و اظهار داشت: سازمانهای مردم‌نهاد پشتوانه خوبی برای تقویت مشارکت مردم در فعالیت‌های اجتماعی هستند. 

حمیدرضا سعیدزاده با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات حوزه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گفت: این مجموعه حامی مردم در اجرای امور فرهنگی و اجتماعی است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز