با کمک سازمان های مردم نهاد محیط زیست

نسل در حال انقراض‌ سنجاب نهاوند احیا شد

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۷:۵۹:۰۳
کد خبر: ۳۵۹۰۸۱
نسل در حال انقراض‌ سنجاب نهاوند احیا شد
گیلانه گفت: با کمک مردم و این گروه‌ها نسل در حال انقراض‌ سنجاب نهاوند در دو سال اخیر احیا شد و به‌ محض ملاحظه شکارچیان متخلف به این اداره اطلاع داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس حفاظت محیط زیست نهاوند اظهار داشت: اعضای موسسه طبیعت پاک نهاوند در اقدامی ابتکاری برای اولین بار در طبیعت زیبای سراب گاماسیاب نهاوند همزمان با آغاز فصل زمستان برای پرندگان و حیوانات گرسنه در نقاط مختلف آن دانه و غذا فراهم کردند.

وی گفت: با توجه به وجود سرمای شدید و کاهش دما در منطقه کوهستانی و جنگل‌های موجود در سراب‌های گیان، گاماسیاب، کنگاور کهنه، ملوسان و فارسبان لزوم توجه طرفداران طبیعت و محیط‌زیست به پرندگان و جانوران بیشتر شده است.

گیلانه افزود: به همین منظور توسط اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند و با همکاری موسسه خیریه طبیعت پاک نهاوند 80 نفر از علاقه‌مندان به طبیعت و محیط‌زیست شهرستان نهاوند در اقدامی هماهنگ در یک روز سرد با حضور در نقاط مختلف سراب گاماسیاب اقدام به‌ قرار دادن دانه و غذا برای پرندگان و جانوران و حیوانات در جنگل‌های این سراب کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند بیان کرد: چندین سال است که گروه‌های مردم‌ نهاد به کمک محیط‌زیست در نهاوند آمده‌اند به‌طوری‌که با کمک مردم و این گروه‌ها نسل  در حال انقرض‌ سنجاب نهاوند در دو سال اخیر احیا شد و به‌ محض ملاحظه  شکارچیان متخلف به این اداره اطلاع داده می‌شود.

وی اظهار داشت: این فعالیت‌ها باعث می‌شود فرهنگ مهربانی با پرندگان حیوانات و جانوران در جامعه نهاوند نهادینه شود زیرا همین طرفداران محیط‌زیست در یک اقدام بسیار خوب با بیش از 1000 نفر در یک روز بلوار خلیج‌فارس نهاوند را درختکاری کردند و بارها در پاک‌سازی محیط سراب‌های مهم این شهرستان از آلودگی‌ها کمک و فرهنگ‌سازی کردند.

گیلانه  از دستگیری دو شکارچی متخلف در روزهای گذشته در نهاوند خبر داد و افزود: محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده ملوسان نهاوند چند روز پیش در حین گشت زنی و کنترل منطقه متوجه حضور دو نفر با یک قبضه سلاح در حاشیه منطقه شدند که این افراد با مشاهده محیط‌بانان اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز هر دو نفر دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست نهاوند بیان کرد: با توجه به کشف این اسلحه غیرمجاز در طی یک ماه اخیر سه قبضه سلاح شکاری قاچاق در منطقه حفاظت‌شده ملوسان کشف، ضبط و متخلفان به مقامات قضایی معرفی و تحویل شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز