افزایش ۳۲ درصدی برنامه های ورزش و جوانان همدان در پیشگیری از اعتیاد

۱۳۹۴/۱۱/۰۱ - ۰۸:۰۶:۵۱
کد خبر: ۳۶۳۶۶۶
افزایش ۳۲ درصدی برنامه های ورزش و جوانان همدان در پیشگیری از اعتیاد
علی ضمیری کامل گفت: در ده ماهه امسال 83 برنامه در در راستای پیشگیری از اعتیاد اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛  معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان همدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر فرهنگ انزجار از مواد مخدر باید در استان همدان نهادینه شود، ابراز داشت: مردم باید از مواد مخدر نفرت پیدا کنند و برای این کار تمام دستگاه های اجرایی باید پای کار بیآیند.

وی با اشاره به اینکه واقعیت‎های موجود در جامعه به اطلاع همه رسیده است و همه باید به امر مبارزه با مواد مخدر ورود پیدا کنند، بیان کرد: این موضوع مختص یک دستگاه نیست و همه باید برای ریشه کن کردن این موضوع بسیج شوند.

ضمیری کامل در ادامه افزایش آگاهی مردم،توسعه ورزش همگانی، دانستن بایدها و نبایدها ، نظارت درست بر فرزندان و تقویت باورهای دینی را اقدامات ضروری در راستای پیشگیری از اعتیاد ذکر کرد و افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده در خانواده هایی که اخلاق مداری، دین مداری و محبت بین اعضا خانواده موج میزند، وجود چنین معضلی دیده نشده یا کمتر است.

وی با اشاره به افزایش برنامه های اداره کل ورزش و جوانان در راستای پیشگیری از مواد مخدر، ابراز داشت: در ده ماهه امسال افزایش 32 درصدی برنامه ها را در مشابه سال گذشته داشته ایم و 83 برنامه در این مدت در راستای پیشگیری از اعتیاد اجرا شده است.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان از افزایش 50 درصدی مخاطبین برنامه های پیشگیری از اعتیاد خبر و افزود: در ده ماهه سال گذشته در برنامه های اداره کل 10600 نفر حضور داشته اند که این تعداد در سال 94 به 16025 افزایش یافته است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های پیشگیری از اعتیاد و دوپینگ اظهار کرد: در ده ماهه امسال بیش از 40 مورد کارگاه پیشگیری از اعتیاد و دوپینگ ویژه مسئولین هیاتهای ورزشی، نواب رئیس، مربیان، باشگاه های خصوصی و دولتی و دبیران سازمان های مردم نهاد در سطح استان برگزارشده است.

ضمیری کامل تصریح کرد: با توجه به استقبال جامعه ورزش و جوانان از این کارگاهها در آینده سایر شهرستان ها نیز میزبان این همایش خواهند بود.

وی از رشد 143 درصدی اجرا برنامه های همگانی در راستای پیشگیری از اعتیاد خبر داد و افزود: در دهه ماهه امسال با همکاری هیات همگانی بیش از 17 همایش ورزش صبحگاهی و همایش پیاده روی در سطح استان اجرا شده است که این آمار نسبت به مشابه سال گذشته 143 درصد رشد داشته است.

نظر شما