معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی همدان:

انجام طرح کاداستر مستلزم تأمین اعتبار است

۱۳۹۴/۱۱/۰۱ - ۰۸:۰۹:۲۹
کد خبر: ۳۶۳۶۶۹
انجام طرح کاداستر مستلزم تأمین اعتبار است
اسفندیار خزایی با بیان اینکه 20 هزار هکتار از 800 هزار هکتار اراضی تعیین تکلیف شده است، گفت: انجام طرح کاداستر مستلزم تأمین اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه ممیزی و حدنگاری یکی از وظایف اداره حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری است، این موضوع در فرآیند قانونی انجام می‎شود.

وی از تعیین تکلیف 89 درصد از اراضی ملی در استان همدان خبر داد و گفت: اراضی ملی موجود در همدان 900 هزار هکتار بوده که 800 هزار هکتار آن تعیین تکلیف شده و سند و ثبتی برای آنها صادر شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه قسمتی از 100 هزار هکتار باقیمانده از اراضی ملی موارد اختلافی با اداره اوقاف دارد، افزود: این موضوع نیز در حال بررسی و حل و فصل است.

وی در ادامه از اجرای طرح «کاداستر» در استان همدان سخن راند و با تأکید بر اهمیت این طرح از لحاظ معین شدن قطعی علمی و هندسی اراضی ملی افزود: طرح «کاداستر» شامل اسناد دفترچه‎ای است که پس از تحقیق و بررسی و تعیین تکلیف و به نتیجه رسیدن شکل دقیق هندسی اراضی، این دفترچه‎ها تبدیل به سند یک‎برگی می‎شوند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خاطرنشان کرد: طرح کاداستر مخصوص اراضی ملی است که قبلاً مالکیت آن‎ها تعیین تکلیف شده باشد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر 20 هزار هکتار از 800 هزار هکتار اراضی تعیین تکلیف شده در همدان در طرح کاداستر قرار گرفته‎اند و امور آن‎ها به نتیجه رسیده است.

خزایی با بیان اینکه طبق دستور کار امسال طرح کاداستر برای 100 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان باید انجام شود، گفت: در صورت تأمین اعتبار، تا پایان سال مالی این مقدار هکتار را نیز انجام می‎دهیم.

وی ادامه داد: در 6 استان کشور مجموعه مدیریت و برنامه‎ریزی استان برای انجام چنین اموری به اداره منابع طبیعی کمک مالی می‎کند و اعتباری برای این کار تعیین کرده است ولی متأسفانه در همدان شاهد تخصیص این اعتبار نبودیم.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه از مسئولان استان درخواست تأمین اعتبار داریم، گفت: اتمام هر چه زودتر این طرح نیازمند تأمین اعتبار است.

وی در پایان سخنانش از سازمان جهاد کشاورزی و ثبت اسناد استان خواست همکاری‎های لازم را در اجرای این طرح داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز