عضو شورای شهر همدان:

شهرداری وضعیت ایده‌آلی در سال ۹۵ نخواهد داشت

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۱۰:۳۴:۰۲
کد خبر: ۳۶۸۶۶۰
شهرداری وضعیت ایده‌آلی در سال ۹۵ نخواهد داشت
حسین قراباغی گفت: اگر وضعیت بودجه‌ای و درآمدی بدتر از امسال نشود به طور قطعی وضعیت ایده‌آلی در سال 95 نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، عضو شورای شهر همدان در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: شهرداری همدان اهتمام دارد در سال 95 با توجه به وضعیت رکودی در زمینه تکمیل پروژه‌ها گام برداشته و اولویت‌بندی پروژه‌ها را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه با بررسی بودجه سال آینده منطقه یک به این نتیجه رسیدیم که عملکرد شهرداری در بودجه‌های چهار و هشت دوازدهم سال 94 معیار قرار گیرد، افزود: اگر وضعیت بودجه‌ای و درآمدی بدتر از امسال نشود به طور قطعی وضعیت ایده‌آلی در سال 95 نخواهیم داشت.

قراباغی با اشاره به اینکه نباید خیلی بودجه را افزایشی تصویب کرد چراکه نخستین آسیب گپ در بودجه به خود شهرداری همدان وارد می‌شود، افزود: با توجه به وضعیت موجود شهرداری، بدهکاری‌های شهرداری هر سال رو به افزایش بوده و یکی از دلایل آن واقع‌بینانه نبودن بودجه‌ریزی شهرداری همدان بوده است.

وی با بیان اینکه اگر واقعیت را در بودجه دیده و پروژه‌ها را براساس واقعیت پیش‌بینی می‌شد این وضعیت پیش نمی‌آمد، عنوان کرد: در حال حاضر حرکت در شهرداری همدان روبه جلوست و وجود ریسک در مدیریت شهری نیز لازم است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان عنوان کرد: براساس بررسی‌ها مواردی را که سال آینده بهبودی در آنها حاصل نمی‌شود به همین منوال باید تنظیم کرد تا بودجه واقع‌بینانه تصویب شود.

قراباغی با تصریح بر اینکه نخستین آیتم بودجه‌ریزی توجه و مشخص شدن درآمدهاست، اظهار داشت: اگر درآمدها به خوبی در بودجه شهرداری همدان بررسی و تصویب شود می‌توان پروژه‌های شهرداری همدان را به خوبی اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه بودجه امسال شهرداری همدان محقق نشد، بیان کرد: شهرداری همدان تلاش مطلوبی را برای تحقق بودجه سال 94 داشته ولی بودجه امسال به طور 100 درصد تحقق پیدا نمی‌کند.

عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه اعضای شورای شهر باید واقع‌بینانه به بودجه توجه داشته باشند، گفت: با بودجه‌ریزی درست باید سال آینده کمک ویژه‌ای به شهرداری همدان داشته باشیم تا بهتر از گذشته پروژه‌ها را مدیریت کند.

وی درباره اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی شهرداری همدان نیز گفت: سال گذشته پروژه‌های عمرانی در بودجه شهرداری همدان اولویت‌بندی نشد ولی کمیته تخصیص برای مدیریت اعتبارات و تخصیص اعتبارات به پروژه‌های مهم شهرداری همدان تشکیل شد که متاسفانه این کمیته نتوانست اهداف مدنظر شورای شهر را عملیاتی کند.

قراباغی عنوان کرد: در بودجه سال 95 شهرداری همدان پروژه‌های عمرانی اولویت‌بندی شده و براساس اهمیت به پروژه‌های سه، دو و یک ستاره تقسیم می‌شوند تا براین اساس نیز اعتبار به آنها تخصیص یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز