رئیس خانه مطبوعات استان در بازدید از خبرگزاری برنا مطرح کرد

شرایط شغلی خبرنگاران نباید دچار سیاست زدگی شود

۱۳۹۴/۱۱/۱۸ - ۰۹:۲۳:۳۳
کد خبر: ۳۷۰۴۸۳
شرایط شغلی خبرنگاران نباید دچار سیاست زدگی شود
عارف با بیان اینکه شرایط خبرنگاران و تضمین شرایط کاری آنان از دغدغه مسئولان باید باشد ادامه داد: با تغییر دولت ها نگاه به شرایط شغلی خبرنگاران تغییر می کند این در حالی است که این شرایط نباید دچار سیاست زدگی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس و هیئت مدیره خانه مطبوعات استان همدان با حضور در دفتر خبرگزاری برنا در همدان از نزدیک در جریان  روند کار و فعالیت این رسانه قرار گرفتند.

در این دیدار عارف رئیس خانه مطبوعات استان، فاطمه حبیبی، فرشید گل محمدی و حسین غلامی از اعضای خانه مطبوعات استان و چاروسایی سرپرست و صفی زاده سردبیر و خبرنگاران خبرگزاری برنا در همدان  حضور داشتند.

رئیس خانه مطبوعات همدان در این بازدید با اشاره به طرح بازدیدهای از دفاتر خبرگزاری ها و نشریات خاطرنشان کرد: انجام این مهم می‌تواند در رتبه‌بندی جایگاه نشریات کمک زیادی به ما کند که البته هدف ما حرکت دادن نشریات به جایگاه واقعی آنان است.

وی  تصریح کرد: خانه مطبوعات همدان در این بازدیدها به دنبال ایجاد همدلی و تعامل بیش از پیش با تمام رسانه‌های استان  است.

محمدرضا عارف با اشاره به فعالیت خانه مطبوعات و ساماندهی خبرنگاران استان همدان اضافه کرد: چارچوب ها و قانونمداری در فعالیت های این خانه باید مشهود باشد تا اقتدار رسانه و اصحاب رسانه را تثبیت کند.

وی با بیان اینکه شرایط خبرنگاران و تضمین شرایط کاری آنان از دغدغه مسئولان باید باشد ادامه داد: با تغییر دولت ها نگاه به شرایط شغلی خبرنگاران تغییر می کند این در حالی است که این شرایط نباید دچار سیاست زدگی باشد.

سرپرست خبرگزاری برنا در همدان نیزدر این دیدار ضمن مثبت ارزیابی کردن طرح بازدید از دفاتر نشریات محلی، سرپرستی‌های خبرگزاری‌های و روزنامه‌های کثیرالانتشار اظهار داشت: این بازدیدها موجب آشنایی اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات با مشکلات و دغدغه‌های فعالان حوزه رسانه به ویژه دفاتر آن‌ها می‌شود.

وی بیان داشت: این بازدیدها قطعاً خیرات و برکات زیادی برای اهالی رسانه به دنبال دارد و امیدواریم ضمن استمرار موجب رفع بخشی از مشکلات این قشر زحمتکش جامعه شود.

حمدالله چاروسایی تصریح کرد: خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل صنفی باید برای بهبود وضعیت خبرنگاران و انعکاس مشکلات آنها به مسئولان تلاش کند که اگر رسانه ها تقویت شوند می توانند اثر گذاری بسیار بیشتری در جامعه داشته باشند.

وی افزود: خروجی صنف خبری یک کالای مادی نیست بلکه یک محصول اثر گذار معنوی است که می تواند در شکل دهی افکار عمومی و آگاهی بخشی به جامعه اثر گذار باشد.

سرپرست خبرگزاری برنا در همدان ادامه داد: خبرنگاران مروج رسالتی هستند که مقدس و بر گرفته از رسالت انبیا است، اما جامعه رسانه ای در حالی که سایر صنوف و تشکیلات را ارزیابی می کند همچنان از داشتن یک تشکیلات منسجم و تخصص محور محروم است.

وی  گفت: خانه مطبوعات استان همدان در دوره جدید مجموعه ای از بهترین هاست و امیدواریم این روند ادامه یابد.

چاروسایی اظهار کرد: خانه مطبوعات استان همدان یک نهاد صنفی است که در واقع بیشتر نقش تسهیل گر را دارد و یکی از خانه های مطبوعات فعال کشور به شمار می رود.

وی اظهار کرد: امیدواریم زمینه رشد بیشتر رسانه ها  فراهم شود و ما در آینده نه چندان دور بتوانیم با افتخار از جریان رسانه ای در استان نام ببریم.

در ادامه این مراسم فرشید گل محمدی عضو خانه مطبوعات همدان گفت: به نظر می رسد در خبرگزاری ها باید از شخصیت محوری در برجسته کردن خبرها فاصله گرفته شود و اگر به سمت موضوع محوری و محتوا محوری برویم از آن دلزدگی فاصله می گیریم.

وی افزایش سهم اخبار استان همدان در صفحه سراسری برنا را خواستار شد و گفت: با این اقدام مسوولان و مخاطبان کشوری از رویدادهای استان بهتر و بیشتر مطلع می شوند.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات همدان افزود: متاسفانه امروز بعضی از ما ظرفیت نقد را نداریم و در برابر بیان ایرادات موضع می گیریم در صورتی که این رفتار راه رشد را می بندد و امیدواریم در برنا این اتفاق هیچ وقت نیفتد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فضای رقابتی شدید بین فعالان رسانه ای ایجاد شده است اظهار کرد: این امر برای همه خبرگزاری یک  رقابت جدید به وجود آورده و همه باید جذابیت و سرعتی را به وجود بیاوریم تا بتوانیم رقابت کنیم.

گل محمدی افزود: تفسیر و تحلیل خبر مساله مهمی است که دنیا به این سمت می رود و امیدواریم در نشریات مکتوب به این مرحله برسیم.

وی بیان کرد: اولویت نخست فضای رسانه ای در همدان آموزش و پالایش خبرنگاران است تا حق خبرنگارانی که سالیان سال در این عرصه تلاش کرده اند تضییع نشود.

سردبیر خبرگزاری برنا نیز در این مراسم گفت: در تمام دنیا خبرنگاری شغلی با اهمیت است وهمه دولت‌ها سعی می‌کنند فضایی فراهم کنند تا اصحاب خبر و قلم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شوند و حقوق مادی و معنوی آنها رعایت شود چرا که خبرنگاری حرفه‌ای تأثیرگذار و مقدس است و خبرنگار باید به رسمیت شناخته شود.

وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم از خبرنگار انتظار انجام رسالت و تعهداتش را داشته باشیم که او را در پیچ و خم و گرفتاری‌های زندگی رها نکرده باشیم به عبارت دیگر یک خبرنگار زمانی می‌تواند آزادانه به رسالتش عمل کند که از حمایت‌های مادی و معنوی، خدمات تأمین اجتماعی، بیمه‌های تکمیلی، تسهیلات مناسب برای مسکن و امکانات اولیه زندگی برخوردار باشد.

علیرضا صفی زاده با ابراز خرسندی از پالایش خبرنگاران گفت: پالایش خبرنگاران موضوع درون سازمانی است و نباید انتظار داشته باشیم که از بیرون اتفاقی بیفتد و دولت و فرهنگ و ارشاد اسلامی این درهم ریختگی را اصلاح کنند  و امیدواریم خانه مطبوعات نسبت به صدور کارت خبرنگاران و پالایش آنها اقدام نماید.

گفتنی است خبرنگاران برنا مرکز همدان نیز در این دیدار در مورد موضوعات مختلف دیدگاه خود را مطرح کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز