رئیس سازمان جهاد کشاورزی نهاوند

کارخانجات تولید قند منطقه در هشت ماه از سال تعطیل هستند

۱۳۹۴/۱۱/۱۹ - ۱۱:۵۷:۱۲
کد خبر: ۳۷۱۰۷۵
کارخانجات تولید قند منطقه در هشت ماه از سال تعطیل هستند
احمد باقری بیان کرد: با توجه به اینکه کارخانجات تولید قند منطقه در هشت ماه از سال تعطیل هستند، با برداشت همزمان این محصول توسط کشاورزان شهرهای همجوار حجم زیادی از محصول آماده تحویل به کارخانه‌ها می‌شوند در صورتی که کارخانه‎ها کشش دریافت این همه محصول را ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی نهاوند اظهار کرد: در سال جاری کارخانجات تولید قند با کشاورزان در بخش تولید چغندر قند برای 3 هزار هکتار قرارداد بستند که کشاورزان شهرستان نهاوند در حدود 3 هزار و 500 هکتار چغندر قند کشت کردند.

وی تصریح کرد: ما در سال جاری پیش‌بینی تولید 120 هزار تن چغندر قند را داشتیم که با توجه به افزایش سطح زیر کشت توسط کشاورزان باعث شد محصول بیشتری در شهرستان برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند تاکید کرد: امسال با افزایش سطح زیر کشت چغندر قند در شهرستان نهاوند 180 هزار تن محصول چغندر تولید شد.

وی با بیان اینکه بیش از 50 تن محصول در هر هکتار برداشت شد، گفت: همین امر باعث شد در زمان تحویل این محصول به کارخانجات تولید قند، حجم زیادی از محصول آماده تحویل شوند.

باقری بیان کرد: با توجه به اینکه کارخانجات تولید قند منطقه در هشت ماه از سال تعطیل هستند، با برداشت همزمان این محصول توسط کشاورزان شهرهای همجوار حجم زیادی از محصول آماده تحویل به کارخانه‌ها می‌شوند در صورتی که کارخانه‎ها کشش دریافت این همه محصول را ندارند. 

وی اضافه کرد: کارخانجات تولید قند نیز برای جلوگیری از این مشکل شهرها را برای برداشت محصول نوبت‌بندی می‎کنند ولی متأسفانه کشاورزان به این نوبت‎بندی توجه نکرده و همه با هم شروع به برداشت محصول می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: همین امر باعث می‎شود محصول چغندر آنها مدتی بماند و هر ساله موقع برداشت، این موضوع به یک بحث و مشکل تبدیل شود.

وی گفت: در حال حاضر محصولات چغندر قند کشاورزان شهرستان نهاوند تحویل کارخانجات تولید قند داده شده و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

باقری در پایان سخنانش افزود: جهاد کشاورزی شهرستان و استان پیگیر اخذ بهای محصول کشاورزان از کارخانه‌ها هستند و در این زمینه مشکلی نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز