مدیرکل بهزیستی استان همدان خبر داد

خروج ۸۷۹ نفر مستمری‎بگیر بهزیستی همدان از چرخه حمایتی

۱۳۹۴/۱۱/۲۵ - ۰۹:۱۶:۲۸
کد خبر: ۳۷۳۱۱۱
خروج ۸۷۹ نفر مستمری‎بگیر بهزیستی همدان از چرخه حمایتی
اکبر سوری با بیان اینکه از خانواده بهزیستی 6 هزار 329 نفر برای یافتن کار ثبت‌نام کردند، افزود: از مجموع 7 هزار نفر مستمری‎بگیر بهزیستی همدان، در سال 93، 879 نفر از افراد زیر پوشش از چرخه حمایتی خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل بهزیستی همدان در کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان همدان با بیان اینکه اشتغال در توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی تأثیر بسیار بالایی دارد، اظهار کرد: به 630 هزار نفر مددجوی بهزیستی در سال خدمات ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه از خانواده بهزیستی 6 هزار 329 نفر برای یافتن کار ثبت‌نام کردند، افزود: از مجموع 7 هزار نفر مستمری‎بگیر بهزیستی همدان، در سال 93، 879 نفر از افراد زیر پوشش از چرخه حمایتی خارج شده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با تأکید بر اینکه در سال 93 بهزیستی استان همدان رتبه سوم کشور را در بخش اشتغالزایی به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بیش از یک هزار نفر از افراد زیر پوشش این سازمان در استان، مشاوره و آموزش‌های مختلف را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی خوب عمل نکردند، ادامه داد: بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رسالت هماهنگ با کشور بوده و از سهمیه استان کم نکردند در حالی که سایر بانک‌ها میزان سهمیه تعیین شده را رعایت نکردند.

سوری با بیان اینکه بانک مسکن کمترین مساعدت را در پرداخت تسهیلات به افراد زیر پوشش بهزیستی داشته است، تصریح کرد: در مجموع یک‎هزار و 418 نفر برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که 725 نفر موفق به اخذ تسهیلات شده و 71 هزار 311 میلیون ریال را جذب کردند.

وی با تأکید بر اینکه 27 گروه همیار داشتیم، ادامه داد: 315 مهد در شهر و روستا شامل 157 مهد روستایی و 158 مهد شهری، 196 مرکز و سازمان مردم‎نهاد وجود دارد که در مجموع یک‎هزار و 700 نفر مشغول کار هستند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه با صدور مجوز در سال جاری برای مراکز غیر دولتی 134 نفر اشتغال ایجاد می‌شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 12 نفر از محل هدفمندی یارانه‌ بیمه شدند.

وی گفت:‌ برخی از افراد وقتی متوجه می‎شوند در صورت اخذ وام، مستمری آنان قطع می‌شود از دریافت تسهیلات خودداری می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان همدان نیز با بیان اینکه از 11 تا 14 بهمن ماه مسابقات ملی مهارت با حضور ناظران جهانی برگزار شد، افزود: از استان همدان 12 تیم از بین 2 هزار و 200 نفر افراد حاضر شده در مسابقات استانی و شهرستانی انتخاب شده بودند که اعزام شدند.

علیرضا مهرابی تصریح کرد: این تیم توانست سه مدال طلا، یک برنز و پنج دیپلم افتخار کسب کند و از بسیاری از استان‌های صنعتی کشور پیشی بگیرد.

وی با بیان اینکه رتبه همدان از دوازدهم کشوری در سال گذشته به پنجم کشوری ارتقاء یافته است، خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب برای سال آینده شاهد ارتقاء بیشتر شرایط استان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز