مدیرکل بنیاد مسکن همدان:

هزینه ساخت هر مترمربع مسکن مهر در همدان ۵۰۰ هزار تومان

۱۳۹۴/۱۱/۲۷ - ۰۹:۳۶:۵۸
کد خبر: ۳۷۳۹۷۴
هزینه ساخت هر مترمربع مسکن مهر در همدان  ۵۰۰ هزار تومان
ظفری هزینه ساخت هر مترمربع مسکن مهر در همدان را ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: پرونده مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر همدان شهریور سال ۹۵ بسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل بنیاد مسکن همدان اظهار داشت: در مجموع کل مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر استان همدان پنج هزار و 200 واحد بوده که تاکنون چهار و 800 واحد در قالب خودمالک و انبوه‌سازی تحویل متقاضیان شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر در حال حاضر در دست اجراست، افزود: در هفته‌های اخیر نیز پروژه 178  واحدی مسکن مهر شهر جورقان آماده واگذاری شده و عملیات عمرانی، اجرایی محوطه‌سازی آن به پایان رسید.

ظفری با بیان اینکه دو پروژه توسط انبوه‌سازان در دست اجرا بوده و کارهای اجرایی و عمرانی آن در حال انجام است، گفت: پروژه مریانج و دمق دو پروژه در دست اجراست که در صورت واریز به موقع آورده متقاضیان، انبوه‌ساز نیز با جدیت پروژه را تکمیل کرده و در مقطع زمانی مناسب تحویل متقاضیان می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که پرونده مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر استان همدان چه زمانی بسته می‌شود، نیز گفت: پرونده پروژه مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر استان همدان در شهریور ماه سال 95 بسته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان تصریح کرد: ولی پیش‌بینی این است که بتوانیم این پروسه زمانی را محدودتر کرده و بتوانیم در نیمه نخست یا فصل بهار سال آینده با مشارکت مردم پروژه‌ها را افتتاح کرده و به متقاضیان تحویل دهیم.

ظفری درباره مشکلات موجود در زمینه مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر استان همدان نیز گفت: تامین منابع مالی به عنوان مهمترین معضل و مشکل در مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر مطرح است که در تکمیل و اتمام پروژه‌های مسکن مهر این شهرها تاثیر گذاشته است.

وی بیان کرد: واریز آورده متقاضیان به صورت تدریجی و خرد یکی دیگر از مشکلات موجود در پروژه‌های مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر است، این دو محور اگر حل و فصل شود بسیاری از پروژه‌های مهر می‌تواند با سرعت و کیفیت بیشتری به اتمام برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: در چارچوب بخشنامه‌های ابلاغی سال 86 قرار بود هر مترمربع از مکسن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر 300 هزار تومان به اتمام برسد ولی به لحاظ افزایش قیمت‌ها، طولانی شدن تعدادی از پروژه‌ها و عدم واریز به موقع متقاضیان با افزایش هزینه ساخت مسکن مهر در این شهرها شدیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر هر مترمربع مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر 500 هزار تومان تمام می‌شود، عنوان کرد: با وجود افزایش قیمت مصالح و تجهیزات، این رقم قابل قبول است.

ظفری با اشاره به اینکه پیمانکاران توانمندی لازم برای اجرای سریع پروژه‌های مسکن مهر را دارند، اظهار داشت: اگر آورده متقاضیان به موقع واریز شده و انبوه‌ساز قدرت مالی مناسبی پیدا می‌کرد به طور قطع مسکن مهر با هزینه‌های کمتری تمام می‌شد.

وی درباره مسکن مهر فاقد متقاضی در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز گفت: تعدادی مسکن مهر بدون متقاضی در شهرهای زیر 25 هزار نفر همدان وجود دارد که در سال‌های گذشته به راه و شهرسازی اعلام شده و قرار است به عنوان پروژه‌های مجموعه مسکن در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گیرد که عمدتا در شهرستان نهاوند بوده و قابل ملاحظه نیست.

 

نظر شما