رونمایی از کتاب «کرسی‌های مادستان در بهارستان» در همدان

۱۳۹۴/۱۲/۰۴ - ۱۲:۵۹:۳۳
کد خبر: ۳۷۶۷۳۳
رونمایی از کتاب «کرسی‌های مادستان در بهارستان» در همدان
در آستانه برگزاری انتخابات دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، کتاب «کرسی‌های مادستان در بهارستان» تألیف محمد سهرابی از فعالان رسانه‌ای با حضور استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، کتاب «کرسی‌های مادستان در بهارستان» با هدف بازخوانی اتفاقات و رویدادهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان همدان و حضور نمایندگان در قانون‌گذاری تهیه شده است.

بنابر اظهارات محمد سهرابی مؤلف این کتاب، کرسی‌های مادستان در بهارستان دو بخش تألیف شده است که بخش نخست به تاریخچه شکل‌گیری مجلس و برگزاری انتخابات و معرفی کاندیداها و نمایندگان مجلس قانون‌گذار از دوره مشروطه، مجلس شورای ملی و مجلس سنا تا قبل از انقلاب اسلامی می‌پردازد.

بخش دوم کتاب نیز به تاریخچه و شکل‌گیری و نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و 9 دوره مجلس می‌پردازد و در این راستا 55 نماینده مجلس شورای اسلامی در استان همدان را معرفی می‌کند.

براساس اعلام سهرابی، این کتاب خلاء وجود در زمینه نبود مجموعه منسجم و یکپارچه درباره فعالیت‌های انتخاباتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان را پوشش می‌دهد و اساتید و دانشگاهیان می‎توانند در پژوهش‌ها از این مجموعه بهره‎ بگیرند.

وی افزود: ویراست دوم کتاب «کرسی‌های مادستان در بهارستان» همزمان با گشایش دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر و رونمایی می‌شود.

این نویسنده همدانی، کتاب «کرسی‌های مادستان در بهارستان» را به مردم خوب استان همدان تقدیم کرد تا حضور یکپارچه و حداکثری مردم استان در انتخابات هفتم اسفند ماه بار دیگر عزت و اقتدار نظام را به نمایش بگذارد.

کتاب «کرسی‌های مادستان در بهارستان» پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد انتخابات استان همدان با حضور استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان رونمایی شد.

استاندار همدان در این زمینه اظهار داشت: تألیف این کتاب ایده و فکر ارزشمندی بوده است و در مسائل اجتماعی و سیاسی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه این کتاب گذشته استان همدان را در انتخابات و مجلس بیان می‌کند، گفت: مردم استان همدان در عرصه قلم‎فرسایی، ادب، شعر و تاریخ و علاقمندی به مسائل اجتمایع و فرهنگی زبانزد هستند.

 

نظر شما