مدیرکل ورزش و جوانان استان

۱۱۰ فضای ورزشی در سالن ۹۵ به بخش خصوصی و هیات های ورزشی واگذار می شود

۱۳۹۴/۱۲/۰۵ - ۱۳:۰۹:۱۳
کد خبر: ۳۷۷۲۰۲
۱۱۰ فضای ورزشی در سالن ۹۵ به بخش خصوصی و هیات های ورزشی واگذار می شود
رسول منعم تصریح کرد: در حال حاضر 73 فضای ورزشی به بخش خصوصی و هیات های ورزشی واگذار شده است که این تعداد در سال 95 به 110 مورد خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل ورزش و جوانان استان در مجمع عمومی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان افزود: همدانی‌ها در رشته کوهنوردی افتخار زیادی کسب کردند و ورزش کوهنوردی در این استان از جایگاه خوب و قابل احترامی در سطح کشور برخوردار است.

وی تصریح کرد: همدان با داشتن قله‌های مرتفع در رشته کوهنوردی سابقه و پیشینه تاریخی دارد و زنده‌یاد محمود اجل که در علمی‌تر شدن رشته کوهنوردی زحماتی را کشیده، از نام‌آوران همدانی است.

وی اضافه کرد: اولنج و چشمه قصابانی نخستین فاتحان اورست ایرانی از همدان بودند و کوهنوردان بزرگ و پرافتخاری را از این استان در ویترین نام‌آوران ورزش کشور داریم.

رسول منعم ابراز داشت: با ساختن امکانات در دامنه‌های قله الوند و همچنین قله یخچال شرایط خوبی برای صعودهای سراسری وجود دارد و نگاه فدراسیون به همدان به عنوان یک پایگاه خوب برای فعالیت این رشته است.

وی با بیان اینکه رشته سنگنوردی و کوهنوردی در همدان رشد مناسبی پیدا کرده، ادامه داد: این استان یکی از پایلوت‌های مهم در برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی در این دو رشته ورزشی به شمار می‌رود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یادآور شد: برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی آسیایی که از رقابت‌های سطح بالای محسوب می‌شود به میزبانی همدان به دلیل داشتن سخت‌افزار مناسب و برگزاری موفق دوره‌های قبل بوده است و امیدواریم فدراسیون در سال آینده نیز توجه ویژه ای به همدان داشته باشد.

وی در ادامه گفت: برگزاری مجمع از مفاد اساسنامه هیات های ورزشی است و هر سال حداقل یک بار باید برگزار شود که در برخی از موارد شاهد کوتاهی در برخی رشته ها هستیم.

منعم در ادامه تصریح کرد: بحث استعدادیابی از مهمترین محورهای اداره کل ورزش و جوانان است که در سال جاری بودجه بیشتری را در این رابطه اختصاص داده ایم.

وی مهمترین اولویت ورزش استان را حمایت و توجه ورزشکاران مستعد استان دانست و گفت: به منظور حمایت از ورزشکاران مطرح و مستعد کمیته مستعدین شرکت‌کننده المپیک ریو در استان تشکیل شد و خوشبختانه خانم جامه بزرگ موفق شد نخستین سهمیه المپیک را برای استان کسب کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: در کمیته مستعدین شرکت‌کننده المپیک ریوی استان 11 رشته ورزشی و 18 قهرمان تاکنون شناسایی شده‌اند و برای کسب سهمیه به 17 ورزشکار دیگر امیدواریم.

وی ادامه داد: قهرمانان شناسایی شده در این کمیته از دی ماه مورد حمایت مالی اداره کل ورزش و جوانان قرار دارند و زیرساخت لازم به منظور پیگیری تمرینات آنان فراهم می‌شود.

منعم با اشاره به برقراری ارتباط نزدیک با فدراسیون‌های رشته‌های شناسایی شده، بیان کرد: به منظور ایجاد انگیزه در ورزشکاران مستعد استان در محل اردو‌ها حضور می‌یابیم و از این ورزشکاران تجلیل می‌کنیم.

وی در مورد بحث در اختیار قرار دادن سالن های ورزشی از جمله دغدغه های ما در شورای معاونین بوده است و جلسات زیادی در این رابطه برگزار شده است و بزودی پس از بررسی و برطرف نمودن برخی موارد دستورالعمل استفاده از این سالن ها مشخص و ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه به هیات های ورزشی استان همدان گفت: هم اکنون 31 هیات ورزشی استان همدان دارای فضای اختصاصی هستند و از آنها خواسته ایم در رشد ورزش بویژه استعدادیابی فعالیت لازم را داشته باشند

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: در حال حاضر 73 فضای ورزشی به بخش خصوصی و هیات های ورزشی واگذار شده است و این تعداد در سال 95 به 110 مورد خواهد رسید.

وی گفت: اولویت اول ما در اختیار قرار دادن سالن های ورزشی در اختیار هیات ها می باشد و در درجه دوم اگر قرار باشد این سالن ها اجاره داده شود باز اولویت با هیات های ورزشی استان ها است.

منعم افزود: هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان با در اختیار داشتن سالن اختصاصی باید در بحث استعدادیابی تلاش مطلوبی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز