۷ هزار قلاده سگ در داخل و حاشیه شهر همدان زندگی می‌کنند

۱۳۹۴/۱۲/۰۶ - ۰۷:۴۱:۵۲
کد خبر: ۳۷۷۳۴۲
۷ هزار قلاده سگ در داخل و حاشیه شهر همدان زندگی می‌کنند
فرزانه با اعلام اینکه حدود هفت هزار قلاده سگ در داخل و حاشیه شهر همدان زندگی می‌کنند، گفت: با کشتار سگ‌ها مخالف هستیم و باید راهکار درستی برای مدیریت این مسئله ارائه شود چراکه سگ‌ها نیز جز اکوسیستم کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نایب رئیس انجمن حمایت از حیوانات همدان در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اظهار داشت: براساس آمارهای مشخص شده هفت درصد گزش‌هایی که توسط سگ انجام شده مربوط به سگ‌های بی‌سرپناه و مابقی مربوط به حیوانات دارای سرپرست است.

وی با اعلام اینکه حدود هفت هزار قلاده سگ در داخل و حاشیه شهر همدان زندگی می‌کنند، گفت: با کشتار سگ‌ها مخالف هستیم و باید راهکار درستی برای مدیریت این مسئله ارائه شود چراکه سگ‌ها نیز جز اکوسیستم کشور محسوب می‌شوند.

فرزانه با اشاره به اینکه هر چقدر سگ‌ها کشتار شوند دوباره از طریق زایش و گذراندن دوره آبستنی شاهد جایگزین شدن آنها خواهیم بود، گفت: پناهگاهی برای حیات وحش و حیوانات بی سرپرست ایجاد می‌کنیم که نیازمند همکاری دستگاه‌های متولی همچون شهرداری است.

وی با تصریح بر اینکه اتلاف سگ‌ها قابل قبول نبوده و شهرداری همدان باید به صورت عملی و تزریق اعتبار وارد عمل شود، گفت: سیاست و تحقیقی برای سگ‌های بی سرپرست انجام شده و بر این اساس سگ‌ها ابتدا واکسیناسیون و عقیم‌سازی شده و در نهایت قلاده‌های مشخصی مبنی بر آلوده نبودن به آنها بسته شده و رهاسازی می‌شوند.

مسئول پناهگاه نگهداری از سگ‌های بی سرپرست همدان نیز در این جلسه گفت: فضایی برای نگهداری سگ‌های بی سرپرست ایجاد شده که برای نگهداری و زنده‌ نگه‌داشتن حیوانات وقت و هزینه صرف شده است.

شمیم با اشاره به اینکه برای جلوگیری از افزایش جمعیت سگ‌ها عقیم‌سازی را انجام می‌دهیم، عنوان کرد: با توجه به مسائلی که در سطح کشور به وجود آمده هدف پناهگاه این است که طرح اتلاف سگ‌های بی سرپناه کنترل شود و برای جلوگیری از افزایش جمعیت طرح عقیم‌سازی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تمامی هزینه‌های نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های بی سرپناه از طرف فعالان در پناهگاه تامین شده است، گفت: قرار باشد تمامی سگ‌ها را جمع کنیم مشکلی نیست ولی به دنبال اتلاف آنها نیستیم بلکه بیشتر عقیم‌سازی و کنترل جمعیت مورد هدف است.

 

نظر شما