فروشندگان طلا اجازه فروش طلای خارجی را ندارند

۱۳۹۴/۱۲/۰۶ - ۰۷:۵۶:۳۹
کد خبر: ۳۷۷۳۴۴
فروشندگان طلا اجازه فروش طلای خارجی را ندارند
احسان یعقوبی تاکید کرد: فروشندگان طلا و جواهر مجاز به فروش مصنوعات طلا خارج از عیار رسمی کشور، طلای خارجی و طلای فاقد کد شناسایی سازنده نیستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ملایر، کارشناس انگ فلزات گرانبها در اداره کل استاندارد استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 291 مورد بازرسی و نمونه‎برداری از واحدهای صنفی عرضه‌کننده طلا و جواهر در همدان و شهرستان ملایر انجام شده است.

 

وی افزود: در راستای ارتقای سلامت بازار و برای تحقق کیفیت مطلوب در بازار طلا و جواهر استان با همکاری و هماهنگی ویژه اتحادیه طلا و جواهر همدان و شهرستان ملایر، فرآیند بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای صنفی طلافروش در استان انجام شد.

کارشناس انگ فلزات گرانبهای اداره کل استاندارد استان همدان افزود: از مجموع 291 مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای صنفی عرضه‎کننده طلا و جواهر، 239 مورد مربوط به همدان و 52 مورد بازرسی و نمونه‎برداری از شهرستان ملایر بوده است.

وی با اشاره به اینکه عیارهای رسمی تعریف شده برای طلا، عیار 750، 833 و 916 است، بیان کرد: طی این بازرسی‌ها به منظور تشخیص وضعیت عیار و سلامت طلاهای موجود در بازار، برداشت نمونه طلا از واحدهای صنفی برای انجام آزمون کوپلاسیون بر روی نمونه‎ها که طبق استاندارد مربوطه تنها روش تعیین عیار مورد پذیرش است، انجام شده است.

یعقوبی با بیان اینکه هرگونه تخلف در عیار طلاهای عرضه شده در بازار باعث ارجاع سازنده آن مصنوع به تعزیرات و دادگاه خواهد شد، گفت: نمونه‎برداری‎های انجام شده برای آزمون و تعیین عیار به آزمایشگاه‎های تایید صلاحیت شده استاندارد ارسال شده است.

وی تاکید کرد: فروشندگان طلا و جواهر مجاز به فروش مصنوعات طلا خارج از عیار رسمی کشور، طلای خارجی و طلای فاقد کد شناسایی سازنده نیستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز