برگزاری جشنواره هنری برگ سبز در همدان

۱۳۹۴/۱۲/۱۲ - ۰۸:۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۷۹۷۷۳
برگزاری جشنواره  هنری برگ سبز در همدان
جشنواره هنری برگ سبز با حضور مدیر کل زندان های همدان و رئیس جشنواره هنری برگ سبز زندان های سراسر کشوردر محل مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا واقع در بلوار شهید مفتح افتتاح شد .

به گزارش  خبرگزاری برنا از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های همدان ، مدیر کل زندان های همدان  در مراسم افتتاحیه جشنواره  هنری برگ سبز گفت: از آنجا که یکی از اهداف عالیه سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ایجاد جو معنوی و نشاط آور در بین کارکنان و سربازان وظیفه است لذا با اولویت قراردادن این مهم، همه ساله جشنواره هنری برگ سبز با هدف تقویت روحیه و ایجاد شور و نشاط در بین کارکنان و سربازان وظیفه زندان های سراسر کشور به اجرا گذاشته می شود.

 

وی افزود : این جشنواره با فراخوان آثار هنری شامل فیلم کوتاه، کلیپ ، شعر، داستان ، متن ادبی ، متون پندآموز، خطاطی، خوشنویسی، نقاشی، عکاسی و آثار تجسمی کارکنان و سربازان وظیفه به میزبانی یکی از استان های کشور برگزار می شود.

 

وی با بیان این مطلب ادامه داد : با توجه به استعدادها و توانمندی های موجود در مجموعه زندان های استان همدان و تجربه موفق این اداره کل در برگزاری جشنواره های مختلف کشوری و منطقه ای ، میزبانی این دوره از جشنواره هنری برگ سبز به اداره کل زندان های استان همدان محول گردید.

 

مدیر کل زندان های همدان اظهار کرد : در پی تشکیل کمیته های مختلف اجرایی، روابط عمومی، تدارکات و... مکاتبات با سایر ادارات کل زندان های سراسر کشور با هماهنگی اداره کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان های کشور صورت پذیرفت.

 

وی ادامه داد :پس از اعلام آمادگی استان های مختلف کشور ، آثار هنری کارکنان و سربازان وظیفه به مرور و طی مدت تعیین شده به این اداره کل واصل شد که دبیرخانه نسبت به تفکیک و طبقه بندی آثار اقدامات لازم را انجام داد.

 

محمد یاری یاد آور شد :پس از هماهنگی ها و مکاتبات انجام شده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان یکی از سالن های مطلوب این اداره کل  برای برپایی نمایشگاه آثار رسیده هنرمندان سراسر کشور در اختیار این اداره کل قرار گرفت و تمامی آثار در نمایشگاه  برای  بازدید عموم قرار گرفت.

 

وی  خاطر نشان کرد :داوری این آثار با نظارت کارشناس هنری سازمان زندان های کشور و توسط کارشناسان هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان صورت خواهد پذیرفت.

 

وی در پایان سخنان خود افزود :نتایج نهایی برگزیدگان جشنواره از طریق سایت اداره کل زندان های استان همدان به نشانی www.hamedanprisons.ir در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

 

گفتنی است در این جشنواره 28 استان کشور آثار خود را ارسال کردندکه  آثار رسیده در بخش خوشنویسی 27 اثر،آثار رسیده در بخش عکس 147 اثر،آثار رسیده در بخش مجسمه و حجم 10اثر،آثار رسیده در بخش نقاشی 42اثر،آثار رسیده در بخش   فیلم کوتاه، انیمیشن و کلیپ 18 اثروآثار رسیده در بخش متون ادبی 43 اثرکه در مجموع 287اثر در بخش های مختلف  به این جشنواره ارسال شده است .

 

همچنین آثار در محل نمایشگاه دائمی هنرهای تجسمی  مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا واقع در بلوار شهید مفتح صبح ها از ساعت 8الی 12و بعد از ظهرها از ساعت 16الی18 تا 15اسفند ماه سال جاری در معرض دید علاقه مندان خواهد بود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز