رییس اتاق اصناف همدان:

دستفروشان همدان ساماندهی و شناسنامه‌دار می‌شوند

۱۳۹۴/۱۲/۱۳ - ۱۰:۲۸:۰۷
کد خبر: ۳۸۰۳۲۷
دستفروشان همدان ساماندهی و شناسنامه‌دار می‌شوند
حمیدرضا فرسایی از فعالیت ۶۰۰ دستفروش در همدان خبر داد و گفت: دستفروشان همدان به جای جمع‌آوری باید ساماندهی و شناسنامه‌دار شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  رئیس اتاق اصناف همدان  در کمیسیون خدمات شهری و ترافیک شورای شهر همدان اظهار داشت: در حال حاضر 600 دستفروش در سطح شهر همدان فعالیت می‌کنند که باید به جای برخورد قهری آنها را ساماندهی و شناسنامه‌دار کرد.

وی با اشاره به اینکه با ثبت مشخصات و شناسنامه‌دار کردن دستفروشان می‌توان دستفروشان را ساماندهی کرد، افزود: متاسفانه در حال حاضر مکانی برای ساماندهی این تعداد دستفروش در همدان وجود ندارد که این امر می‌طلبد شهرداری همدان در این زمینه جانمایی زمین را در دستور کار قرار دهد.

فرسایی وحید با بیان اینکه دستفروشی یک پدیده شهری است که اگر مدیریت و ساماندهی نشود به معضل تبدیل می‌شود، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری می‌تواند از دیگر شهرها و استان‌ها همچون تهران در زمینه ساماندهی دستفروشان الگوبرداری کند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر تشکیل صنف برای دستفروشان در دست بررسی و مطالعه است، تصریح کرد: از سوی برخی نهادها، منکر در واحدهای صنفی دیده و برخورد می‌شود اما این منکر در خیابان‌ها و دستفروشان نادیده گرفته می‌شود که جای تامل دارد.

رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه با تعیین زمان می‌توان دستفروشان را ساماندهی کرد تا از ظرفیت آنها در راستای جذب گردشگری استفاده کرد، اظهار داشت: با دریافت مشخصات می‌توان دستفروشان را ساماندهی و زمان فعالیت برای آنان مشخص کرد که این مهم می‌تواند برای شهرداری درآمدزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف با همکاری مدیریت شهری می‌تواند این تعداد دستفروش را در سطح شهر همدان ساماندهی کند، تصریح کرد: انتظار این است که شهرداری پای کار بوده و مشکلات موجود در این زمینه را مرتفع کند.

 

بیکاری این افراد در وضعیت فعلی اقتصادی کشور به طور قطع معضلاتی برای شهر به دنبال دارد که تمایل به دستفروشی بدون پرداخت مالیات و عوارض‌ها مختلف بهترین و آسان‌ترین راهی است که این افراد در پیش می‌گیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز