رئیس دانشگاه صنعتی همدان

مهندسان نباید در صف بیکاران قرار بگیرند

۱۳۹۴/۱۲/۱۳ - ۱۰:۴۹:۵۳
کد خبر: ۳۸۰۳۴۱
مهندسان نباید در صف بیکاران قرار بگیرند
محمود نیلی با بیان اینکه مهندسان خوب و برجسته کشور و استان هرگز نباید در صف بیکاران قرار بگیرند، گفت: متولیان دانشگاه‌ها باید بیندیشند که چرا مهندسانی پرورش دهند که در آمار بیکاران قرار گیرند،

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس دانشگاه صنعتی همدان در دومین همایش روز مهندس با محوریت دانشگاه، کار‌آفرینی، افق‌های روشن در دانشگاه صنعتی همدان، ایران را چهارمین کشور برتر در تولید مهندس در جهان برشمرد و اظهار داشت: حوزه مهندسی در کشور نیازمند بازنگری و واکاوی جدید است.

وی با بیان اینکه مهندسان خوب و برجسته کشور و استان هرگز نباید در صف بیکاران قرار بگیرند، گفت: متولیان دانشگاه‌ها باید بیندیشند که چرا مهندسانی پرورش دهند که در آمار بیکاران قرار گیرند، بر این اساس امیدواریم در دوران پساتحریم و پس از انتخابات، دانشگاه‌ها در تولید مهندس به جایگاه اصلی خود بازگردند.

نیلی با اشاره به اینکه دانشگاه‌هایی که با تبلیغات دانشجو جذب می‌کنند سبب پرورش مهندسان بیکار می‌شوند، افزود: باید نگاه ویژه‌ای نسبت به دانشگاه‌ها، متولیان و وزارت در تربیت مهندسان داشته باشیم، ضمن اینکه هنوز افرادی با اخلاق حرفه‌ای نگهدارنده حیات نبض جامعه مهندسی هستند.

وی عنوان کرد: با ورود خیران در توسعه دانشگاه‌ها نقش مردم را در توسعه علم نمی‌توان نادیده گرفت، ضمن اینکه بنیاد علوم و هنر فرشچیان در ایجاد و سرنوشت دانشگاه صنعتی همدان نقش مهمی را ایفا کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه 70 درصد هزینه دانشگاه‌های پیشرفته توسط خیران تأمین می‌شود، تصریح کرد:علاقمندیم این دانشگاه توسط مردم اداره شود و هزینه‌ها از دولت جدا شده و دانشجویان با پرداخت هزینه دانشگاه‌ها را اداره کنند.

نیلی با بیان اینکه راهبرد آینده دانشگاه‌ها باید در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: امید‌های کشور از دل دانشگاه‌های صنعتی بیرون می‌‌آید، دانشگاه همان صنعت و صنعت همان دانشگاه است و دانشگاه منبع تحقیقات صنعتی می‌شود، ضمن اینکه دانشگاه‌های صنعتی منشأ تحول جامعه هستند.

وی با اشاره به نقش مهندسان در جامعه گفت: مهندس نقش مهمی در حوزه‌های مختلف جامعه دارد و مهندسان باید برای پاسخ‌گویی به نیاز مردم توسعه‌گرا و تحول‌خواه باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز