معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

ارتباط بین صنعت و دانشگاه تنها با ارائه مقاله‌های ISI میسر نمی‌شود

۱۳۹۴/۱۲/۱۳ - ۱۱:۰۸:۲۴
کد خبر: ۳۸۰۳۵۹
ارتباط بین صنعت و دانشگاه تنها با ارائه مقاله‌های ISI میسر نمی‌شود
سعید محمدزاده با اعلام اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه تنها با ارائه مقاله‌های ISI میسر نمی‌شود، گفت: تا زمانی که دانشگاهیان به دنبال ارائه مقاله ISI باشند نمی‌توان بین صنعت و دانشگاه ارتباط برقرار کرد بلکه باید نگاه به این حوزه با تغییرات اساسی مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دومین همایش روز مهندس به میزبانی دانشگاه صنعتی همدان اظهار داشت: نبود کار مشترک بین مهندسان کشور یکی از عمده‌ترین مشکلات در جامعه مهندسی ایران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهندسان ایرانی کار مشترک با یکدیگر انجام نمی‌دهند و همین امر سبب شده تا ایران نتواند به رتبه یک دنیا در زمینه صنعت دست پیدا کند، افزود: ارتباط جامعه مهندسی، هم‌افزایی و رشد سطح صنعتی کشور را به دنبال خواهد داشت.

محمدزاده با اعلام اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه تنها با ارائه مقاله‌های ISI میسر نمی‌شود، گفت: تا زمانی که دانشگاهیان به دنبال ارائه مقاله ISI باشند نمی‌توان بین صنعت و دانشگاه ارتباط برقرار کرد بلکه باید نگاه به این حوزه با تغییرات اساسی مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت بدون ارتباط با دانشگاه نمی‌تواند موفق باشد، اظهار داشت: برقراری ارتباط کارآمد نیازمند این است که صنعت و دانشگاه اعتماد متقابل به یکدیگر داشته و رابطه‌ای هدفمند را در این بین تعریف کنند.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: جهش صنعت کشور نیازمند تعریف هدفمند ارتباط بین صنعت و دانشگاه است ولی در این بین نیاز است تا دانشگاهیان و مهندسان کشور به خودباوری لازم دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد باور مشترک بین دانشگاه و صنعت می‌تواند راهکار مناسبی برای رسیدن به اهداف در حوزه اشتغال و صنعتی کردن کشور باشد، گفت: در حال حاضر ارتباط بین صنعت و دانشگاه مناسب نبوده و این وضعیت باید اصلاح شود.

محمدزاده با بیان اینکه دانشجویان و مهندسان ایرانی در خارج از کشور به تنهایی دارای رتبه‌های نخست هستند ولی در داخل کشور توان انجام کار تیمی را ندارند، اظهار داشت: اگر به دنبال ارتقا و توسعه کشور هستیم باید انجام فعالیت‌های تیمی را در دستور کار قرار داده و جامعه مهندسی را تقویت کنیم.

وی ایجاد اشتغال را مهمترین و اساسی‌ترین مسئله در زمینه افزایش امنیت کشور دانست و گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل فارغ التحصیلان کشور در راستای توسعه استفاده کرد نه اینکه تنها دانشجویان در دانشگاه باقی مانده و هزینه‌های بسیاری هدر رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز