مدیرکل دامپزشکی استان

از انتشار تب برفکی در ایام نوروز جلوگیری شد

۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۲:۰۲:۳۴
کد خبر: ۳۸۸۵۱۹
از انتشار تب برفکی در ایام نوروز جلوگیری شد
محمودرضا رسولی از کنترل انتشار ویروس تب برفکی در استان خبر داد و افزود: در ایام عید مرتب انتشار ویروس کنترل شد و بیش از 400 هزار واکسیناسیون را طی این مدت انجام دادیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اجرای طرح تشدید کنترل بهداشتی در حوزه تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی طی ایام نوروز، اظهار کرد: این طرح از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 14 فروردین ماه امسال ادامه داشت.

وی با اشاره به فعالیت 209 اکیپ روز بازرسی قرنطینه طی این مدت، گفت: 19 اکیپ نظارتی را نیز در این طرح به کار گرفته شده بود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به 263 روز بازرسی مواد خامی بیان کرد: 4 هزار و 291 بازرسی در این ایام صورت گرفت.

وی با بیان اینکه 14 هزار و 409 کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف از زنجیره غذایی مردم حذف و ضبط و معدوم‌سازی شد، گفت: هشت واحد متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

رسولی از کنترل انتشار ویروس تب برفکی در استان خبر داد و افزود: خوشبختانه کنترل خوبی نسبت به بروز این بیماری در استان شده است.

این مسئول ادامه داد: در ایام عید مرتب انتشار ویروس کنترل شد و بیش از 400 هزار واکسیناسیون را طی این مدت انجام دادیم.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه روند صعودی این بیماری متوقف شده، گفت: امیدواریم با ادامه اقدامات پیشگیرانه نظیر قرنطینه و... این بیماری به طور کامل رفع شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری در توجه به این موضوع افزود: با توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی؛ سازمان دامپزشکی در زمینه حفظ امنیت غذایی مردم برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده و برش استانی آن نیز در بحث عملکردی تهیه شده که در آینده نزدیک به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

رسولی گفت: در خصوص آزمایشگاه دامپزشکی نیز به طور جداگانه برنامه‌ای نسبت به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی تدوین شده که امیدواریم با اختصاص اعتبارات مناسب، آن را نیز اجرا کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز