مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان

انتشار فراخوان هفتمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی همدان

۱۳۹۵/۰۱/۲۱ - ۱۰:۰۹:۱۶
کد خبر: ۳۸۹۶۴۹
انتشار فراخوان هفتمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی همدان
فاضل عبادی از انتشار فراخوان هفتمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انتشار فراخوان هفتمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی استان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و با همکاری انجمن هنرهای نمایش استان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شکوفایی استعدادها و بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان حوزه نمایش دانست و ادامه داد: پاسداشت نمایشنامه‌نویسان بومی از دیگر اهداف به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هفتمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی، همزمان با برگزاری نهمین اردیبهشت تئاتر استان در همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع ارسال نمایش‌نامه به این جشنواره آزاد است، گفت: نمایشنامه‌هایی که به مضامین ملی، مذهبی و دفاع مقدس پرداخته و از انسجام دراماتیک برخوردار باشند؛ در اولویت خواهند بود.

عبادی افزود: متون نمایشی نباید بیش از پنج خوانش‌گر داشته باشد و استفاده از هرگونه طراحی صحنه، نورپردازی و گریم و لباس در خوانش نمایشنامه غیر علمی و غیر مجاز است.

وی آخرین مهلت ارسال درخواست و معرفی متن نمایشی به دبیرخانه را 30 فروردین‌ماه اعلام کرد و گفت: متقاضیان تا 15 اردیبهشت‌ماه مهلت دارند لوح فشرده اثر خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه به انتخاب هیأت داوران جشنواره، در بخش‌های متن، کارگردانی و بازیگری زن و مرد در رتبه‌های متفاوت جوایزی اهدا خواهد شد، تصریح کرد: این جشنواره 22 و 23 اردیبهشت ماه امسال در مجموعه تئاتر شهر همدان برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز