مسئول قرارگاه بسیج سازندگی ملایر

پرداخت ۲ میلیارد تسهیلات در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی

۱۳۹۵/۰۱/۲۱ - ۱۰:۲۲:۰۱
کد خبر: ۳۸۹۶۵۹
پرداخت ۲ میلیارد تسهیلات در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی
حاتم زندی با اشاره به اینکه در سال گذشته 120 طرح مختلف توسط قرارگاه سازندگی ملایر به ثمر نشست، گفت: این طرح‌ها شامل ایجاد اشتغال در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مسئول قرارگاه بسیج سازندگی ملایر  با اشاره به اصل اجرای طرح اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: برای تحقق این اصل همه مردم و مسئولان باید تلاشی همه‌جانبه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شعار امسال رهبری نیز بر مبنای این اصل مطرح شده است افزود: در این زمینه، مدیران و مسئولان باید با جدیت و با اقدام واقعی بتوانند شعار امسال را به منصه ظهور برسانند.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی ملایر با اشاره به اجرای طرح‌های قرارگاه سازندگی شهرستان ملایر در راستای اجرای اصل اقتصاد مقاومتی گفت: این طرح‌ها طی سال‌های اخیر با موفقیت توسط قرارگاه سازندگی در کشور و شهرستان ملایر اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 120 طرح مختلف توسط قرارگاه سازندگی ملایر به ثمر نشست، گفت: این طرح‌ها شامل ایجاد اشتغال در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بوده است.

زندی تصریح کرد: برای اجرای این تعداد طرح بیش از 2 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که از 5 تا 30 میلیون تومان بوده و با کارمزد پایین اعطا شده است.

وی طرح‌های اجرایی را شامل گیاهان دارویی، زنبورداری، دامپروری، پرورش ماهی، پرورش قارچ، پرورش شترمرغ، داربستی کردن باغات، پرورش ماکیان و در بخش صنایع تبدیلی شامل خشک کردن محصولات کشاورزی و پودر کردن، روغن‌گیری، عصاره و اسانس‌گیری، بسته‌بندی،  تهیه رب، ترشیجات و شوریجات، فرآوری لبنیات، تهیه شربت و مربا و... بوده است.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی ملایر اشتغال ایجاد شده این طرح‌ها را بیش از 600 مورد دانست و افزود: این میزان اشتغال ایجاد شده به صورت مستقیم و غیر مستقیم بوده است.

 وی با بیان اینکه امسال نیز طرح‌های قرارگاه سازندگی برای جوانان جویای کار و دارای شرایط قابل اجرا خواهد بود گفت: هنوز ابلاغیه امسال و سهمیه به ما اعلام نشده که در ماه آینده طبق ابلاغیه اعلام شده اجرای طرح‌ها را خواهیم داشت.

زندی با بیان اینکه در بحث صنایع تبدیلی، ایجاد صنایع کوچک و زودبازده یکی از اولویت‌‌های امسال قرارگاه سازندگی شهرستان ملایر است تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح‌های کوچک زودتر از طرح‌های کلان جواب می‌دهد به دنبال گسترش آن هستیم.

وی گفت: طرح‌های کوچک و زودبازده نیازمند سرمایه زیادی نیست و زمینه اشتغال جوانان را سریعتر فراهم می‌کند.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی ملایر با بیان اینکه هدفگذاری برای ایجاد اشتغال با توجه به نیاز شهرستان و ظرفیت‌های موجود است، خاطرنشان کرد: به دنبال سرمایه‌گذاری و ایجاد طرح‌هایی هستیم که بتوانیم ظرفیت‌های بخش‌های مختلف شامل محصولات، صنایع و استعدادهای شهرستان را بیشتر معرفی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز