رئیس ستاد انتخابات استان همدان خبر داد

پیش‎بینی استقرار ۳۱۵ صندوق اخذ رأی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در همدان

۱۳۹۵/۰۱/۲۳ - ۰۹:۴۲:۳۲
کد خبر: ۳۹۰۵۷۰
پیش‎بینی استقرار ۳۱۵ صندوق اخذ رأی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در همدان
الهی‌تبار با اشاره به اینکه نتایج آرای مردمی در دو حوزه انتخابیه رزن و ملایر به مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی رسید، گفت: استقرار ۳۱۵ صندوق اخذ رأی در این ۲ حوزه انتخابیه پیش‎بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه نتایج آرای مردمی در دو حوزه انتخابیه رزن و ملایر به مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی رسید، گفت: استقرار ۳۱۵ صندوق اخذ رأی در این ۲ حوزه انتخابیه پیش‎بینی شده است.

محمدابراهیم الهی‌تبار اظهار داشت: دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی با تلاش دست‌اندرکاران ستاد انتخابات استان به نحو مطلوبی عملیاتی شد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 5 حوزه انتخابیه استان همدان بنابر نتایج آرای مردمی تعیین شد، افزود: انتخاب نمایندگان حوزه‌های انتخابیه رزن و ملایر به مرحله دوم انتخابات کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات براساس اعلام ستاد انتخابات کشور 10 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای برگزاری مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استقرار 315 صندوق اخذ رأی پیش‎بینی شده است که در شهرستان ملایر 192 شعبه و در رزن 123 شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: حوزه انتخابیه ملایر دارای 2 کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در دور نخست برگزاری انتخابات «محمد کاظمی» با کسب بیشترین آرای مردمی به مجلس راه پیدا کرد و رقابت بین دو کاندیدا «احد آزادیخواه» و «علیرضا امامی» برای کسب یک کرسی در مرحله دوم انتخابات برقرار است.

الهی‌تبار عنوان کرد: در حوزه انتخابیه ملایر 226 هزار و 55 نفر و در حوزه انتخابیه رزن 92 هزار و 785 نفر واجد شرایط رأی دادن وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری مردم در دور دوم انتخابات مجلس در اولویت قرار دارد، افزود: نرخ مشارکت مردم استان همدان در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی به 58.1 درصدی رسید.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: میزان مشارکت مردم حوزه انتخابیه ملایر در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی 55 درصد برآورد شد و با وجودی که مردم حوزه انتخابیه رزن مشارکت 71.2 درصدی در انتخابات داشتند اما هیچ یک از کاندیداها موفق به کسب 25 درصد آرای مردمی نشد.

وی تصریح کرد: «حسن لطفی» و «عطاءالله سلطانی‌صبور» در رزن کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دهم هستند که با یکدیگر برای کسب آرای مردمی رقابت می‌کنند.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه اعتماد مردم در برگزاری انتخابات جلب شد، گفت: دولت بر آن عهدی که با مردم برای برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی با مشارکت حداکثری بسته، متعهد بود و تمام تلاش خود را در سطح ملی و استانی برای عمل به این تعهد به کار گرفت.

وی بیان کرد: در مرحله دوم انتخابات که در دو حوزه رزن و ملایر برگزار می‌شود، فضای رقابتی شکل گرفته و همه باید برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات کمک کنند و ستاد انتخابات استان نیز کمک‌های لازم برای اجرای هرچه بهتر انتخابات در این دو حوزه را داشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه تبلیغات در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از دوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، افزود: در مرحله دوم انتخابات تمام متولدین 10 اردیبهشت ماه سال 77 و قبل از آن می‌توانند رأی دهند.

وی تصریح کرد: کسانی که در مرحله اول انتخابات در هیچ حوزه انتخابیه رأی نداده‌اند و کسانی که در مرحله اول در حوزه انتخابیه رزن یا ملایر رأی داده‌اند، می‌توانند در مرحله دوم نیز در حوزه‌های ذکر شده، رأی دهند.

الهی‌تبار بر برقراری فضاد نشاط سیاسی در استان به ویژه در دو حوزه انتخابیه ملایر و رزن تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها با بکارگیری تمام ظرفیت خود می‎توانند به مشارکت حداکثری مردم ملایر و رزن در مرحله دوم انتخابات کمک کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز