دکتر خادم

سمن ها وابسته به حمایت های مالی دولت نباشند

۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۳:۴۰:۱۲
کد خبر: ۳۹۱۵۳۹
سمن ها وابسته به حمایت های مالی دولت نباشند
سمن ها در هیچ کجای دنیا به امید حمایت مالی دولت تشکیل نمی شود و جوانان این سازمان ها را برای برطرف کردن مشکلات جامعه ایجاد می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، دقایقی پیش نشست معاون وزیر ورزش و جوانان با دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان استان همدان و با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان در سالن جلسات مرکز آموزش استانداری همدان برگزار شد.

در این نشست مدیرکل ورزش و جوانان و معاون فرهنگی و امور جوانان استان همدان گزارشی از حوزه عملکرد جوانان ارائه نمود و نمایندگان سمن ها، مشکلات و نقطه نظرات خود را با معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان در میان گذاشتند.

در ادامه دکتر خادم ضمن تقدیر از حضور جوانان و نمایندگان سمن ها در این نشست، اظهار داشت: هدف وزارت از ارزیابی ها و سرکشی های استانی در حوزه جوانان رسیدن به نوعی همکاری و هم افزایی بین بخشی در حوزه های ورزش، بانوان، جوانان و بخش اداری و بررسی عملکرد ادارت در حوزه های یاد شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به اینکه گفته می شود با ادغام صورت گرفته تجه به امور جوانان کم رنگ شده است اما بهترین شکل ساماندهی امور جوانان در قالب شورای عالی جوانان قابل اجراست ضمن اینکه با شرایط موجود ما باید فضایی که در آن کار کرده ایم را بشناسیم و پس از آن نقاط ضعفمان را برطرف کنیم.

وی ضمن اشاره به بودجه 7 میلیاردی حوزه جوانان این وزارت، گفت: وزارت ورزش و جوانان با این اعداد و ارقام نمی تواند در حوزه جوانان پاسخگو باشد و باید بودجه حوزه جوانان افزایش یابد.

دکتر خادم افزود: وزارتخانه ورزش و جوانان در حوزه ورزش تمامی کارهایش عملیاتی است و در حوزه جوانان فقط کارهای نظارتی انجام می دهد و این حوزه پاشنه آشیل این وزارتخانه است.

وی در ادامه اظهار داشت: ما در حوزه جوانان در مسائل ابتدایی مثل اعتبارنامه های سازمان های مردم نهاد دچار مشکل هستیم و باید این مشکلات برطرف شود. اولویت وزارت به این موضوع متمرکز است که در همه شهرستان ها سمن فعال وجود داشته باشد و فعالیت این سازمان ها منحصر به مراکز استان ها نباشد.

وی با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در حوزه جوانان همدان گفت: فعالیت 88 سمن در استان همدان نشانه فعالیت های صورت گرفته در حوزه جوانان است چرا که در 16 استان کشور که به آن سفر داشته ایم تعداد سازمان های مردم بسیاری از آنها یک سوم سمن های همدان هم نمی باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان گفت: سمن‌سرای جوانان استان همدان راه‌اندازی شود تا تشکل‌های مردم نهاد در حوزه جوانان بتوانند فعالیت کنند.

دکتر خادم در ادمه از مدیران استانی خواست با دلسوزی و جدیت، مساله اشتغال جوانان را پیگیری کنند و افزود: باید طرح اشتغال جوانان از طریق معاونت امور جوانان در جلسات مرتبط پیگیری شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان خطاب به دبیران سازمان های مردم نهاد انتظاراتی که از اداره کل و وزارتخانه دارید نباید خارج از چارچوب قوانین باشد. سمن ها در هیچ کجای دنیا به امید حمایت مالی دولت تشکیل نمی شود و جوانان این سازمان ها را برای برطرف کردن مشکلات جامعه ایجاد می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز