شهید حیدری؛ شهید شاخص استان همدان در سال ۹۵

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۰۸:۲۷:۰۴
کد خبر: ۳۹۳۶۹۴
شهید حیدری؛ شهید شاخص استان همدان در سال ۹۵
علی بقایی گفت: شهید رسول حیدری به عنوان شهید شاخص استان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان از تعیین شهدای شاخص سال 95 استان خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا با برگزاری جلسات مختلف به منظور هم‌افزایی و همفکری، 13 شهید شاخص استان معرفی شدند.

وی شهید شاخص استان همدان را شهید رسول حیدری عنوان کرد و گفت: این شهید والامقام نخستین شهید ایرانی در بوسنی و هرزه‌گوین بود که مزار مطهر ایشان در شهرستان ملایر است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: سردار شهید حبیب‌الله مظاهری، به عنوان شهید شاخص شهرستان همدان انتخاب شد که این شهید بزرگوار نیز خدمات بزرگی را به انقلاب ارائه کرده است.

وی فرماندهی گردان مسلم بن عقیل(ع) لشکر 27 محمد رسول‌الله را یکی از سوابق شهید مظاهری دانست و تصریح کرد: شهید میرزارضا بیگلری به عنوان شهید شاخص شهرستان فامنین و شهید فتح‎الله نظری نیز به عنوان شهید شاخص شهرستان ملایر معرفی شدند.

بقایی از انتخاب شهید حسین بابایی در نهاوند، شهید همت‎علی بابایی در قهاوند، شهید احمد خلیلی‌فرد در شهرستان بهار، شهید مرادقلی کوروند در اسدآباد، شهید محسن عینعلی در تویسرکان، شهید محمد شیخ‎بابایی در کبودراهنگ و شهید ابراهیم‌علی معصومی در رزن به عنوان دیگر شهدای شاخص استان در سال 95 خبر داد.

وی ادامه داد: شهید محمود نیکومنظری از تیپ 32 انصارالحسین(ع) و شهید علی‌احمد قیطاسی از نیروی انتظامی استان همدان نیز به عنوان شهدای شاخص رده‎های نظامی و انتظامی انتخاب شدند.

به گفته معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، شهید شاخص ارتش در استان هنوز معرفی نشده که به زودی این کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر ما تمام شهدا شاخص و لازم‎التکریم هستند، معرفی تعدادی از شهدای استان در هر سال به عنوان شهدای شاخص را زمینه‎ای برای معرفی بیشتر آنها به جامعه و آشنایی نسل جوان با رشادت‎ها و مرام فکری آنها دانست.

بقایی، پیشرفت‎ها و موفقیت‎های امروز کشور را به خاطر ایثار و شجاع شهدا و جانبازان دانست و افزود: معرفی چند تن از شهدا در هر سال به عنوان شهدای شاخص و برنامه‎ریزی به منظور همسوسازی جامعه با هدف حرکت در مسیر این عزیزان، کمترین کاری است که می‎شود برای ادای دین به آنها انجام داد.

وی از برگزاری یادواره‎هایی به نام شهدای شاخص استان در طول سال خبر داد و گفت: واکاوی زندگی معنوی و انقلابی شهدا و ارائه آن به جامعه از موضوعاتی است که باید با جدیت پیگیری شود.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، تبعیت از فرامین رهبری را یک اصل اساسی دانست و افزود: انجام کار به منظور معرفی شهدا در راستای عمل به فرامین رهبری صورت می‎گیرد.

وی سوق دادن جوانان به سمت شهدا و برقراری ارتباط عمیق معنوی با آنها را بن‎مایه تقویت فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه خواند و از نهادهای فرهنگ‌ساز، اصحاب رسانه و مسئولان خواست همواره معرفی شهدا را در برنامه کاری خود قرار دهند.

 

نظر شما