معاون جهاد کشاورزی استان خبر داد

مبارزه با سن مادر در سطح ۲۱ هزار هکتار همدان

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۸:۳۷:۴۵
کد خبر: ۳۹۴۲۲۵
مبارزه با سن مادر در سطح ۲۱ هزار هکتار همدان
شهرام پرورش گفت: مبارزه با سن مادر در سطح 21 هزار و 930 هکتار از اراضی گندم و جو آبی و دیم صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های مناسب اخیر و درصورت تدوام آن؛ پیش‌بینی می‌شود 644 هزار و 500 تن گندم و دو هزار تن کلزا در اراضی کشاورزی همدان تولید و برداشت شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت کشت و پیش‌بینی  تولید گندم در سطح اراضی کشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر 80 هزار و 383 هکتار از اراضی آبی و 318 هزار و 273 هکتار از اراضی دیم استان همدان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده است که درصورت مناسب بودن وضعیت جوی و تداوم بارش‌ها شاهد افزایش تولید در سال زراعی 94-95 خواهیم بود.

پرورش بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش تولید گندم، تمهیدات لازم در خصوص داشت و برداشت اندیشیده شده و هماهنگی لازم با شرکت غله و بازرگانی منطقه 13 برای پیش‌بینی خرید مازاد بر نیاز کشاورزان این محصول تا حدود 418 هزار تن به عمل آمده است.

وی درباره آخرین وضعیت محصول کلزای آبی استان همدان نیز گفت: برآورد تولید این محصول با حدود 900 هکتار سطح زیرکشت نزدیک به دو هزار تن است که با توجه به هماهنگی به عمل آمده با شرکت غله و بازرگانی در خصوص محصول تولیدی، محصول برداشتی کلزا با دو درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت به بهای 25300 ریال به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از آغاز مبارزه شیمیایی با آفت سن غلات از 10 فروردین ماه امسال در استان و شهرستان نهاوند خبرداد و گفت: تا 23 فروردین ماه امسال در سطح 21 هزار و 930 هکتار از اراضی گندم و جو آبی و دیم مبارزه با سن مادر صورت گرفته است.

وی از مبارزه با علفهای هرز پهن برگ و نازک برگ در سطح 25 هزار و 301 هکتار از مزارع گندم و همچنین 13 هزار و 529 هکتار از مزارع جو استان تا تاریخ 28 فروردین ماه خبر داد و گفت: در مجموع در سطح  38 هزار و 830 هکتار از اراضی گندم و جو مبارزه علیه علفهای هرز انجام شده است.

 

نظر شما