مدیرکل ورزش و جوانان استان

سند راهبردی ورزش استان در حال تدوین است

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۱:۱۵:۲۳
کد خبر: ۳۹۶۷۹۶
سند راهبردی ورزش استان در حال تدوین است
رسول منعم، سند راهبردی ورزش را برای این استان بر اساس امکانات موجود از ضروریات دانست و گفت: این سند هم اکنون در حال تدوین است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل ورزش و جوانان استان در جمع روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی استان خواستار تلاش و کار مضاعف برای تحقق اهداف عالیه این برنامه شد و اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ضروری است با عزمی ملی و مدیریت جهادی، رهنمود ایشان بدون اتلاف وقت و با تلاش و کوشش دوچندان و پشتکار و همتی خلل‌ناپذیر شکل اجرایی به‌خود بگیرد.

 

وی اظهار کرد: با همین بودجه و پولی که به بدنه اداره کل ورزش و جوانان استان تزریق می شود ،باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بیشترین بهره وری را داشته باشیم و از تمام ظرفیت های قانونی برای کاهش مشکلات و هزینه ها استفاده کنیم.

 

رسول منعم با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی و فراهم‌سازی زمینه‌های اجتماعی لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت:علاوه بر آگاه‌سازی اجتماعی و کار فرهنگی، هیات های ورزشی می توانند با صرفه جویی و استفاده از مربیان باد دانش بومی بتوانند در راستای اقتصاد مقاومتی سهیم باشند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان تاکید کرد:عبور از حرف و شعار در اقتصاد مقاومتی و ورود به مرحله اقدام و عمل، نیازمند عزم و اراده و سپس جهد و جهاد ملی، مشارکت گسترده مردم و همدلی و هم‌زبانی و ایفای نقش سازنده توسط تمام بخش‌های جامعه و حاکمیت است البته بدون تردید دولت باید پیش آهنگ و پیشتاز باشد.

 

وی افزود: خوشبختانه اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از سال گذشته و با ابلاغ آئین نامه های اجرایی شدن برخی مواد قانونی در این راه گامهای بسیار موثری را برداشته است به نحوی که با واگذاری تعدادی از پروژه های نیمه تمام به خیرین و علاقه مندان و تکمیل انها با استفاده از این ظرفیت گامهای موثری را در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه های دلت برداشته است.

 

 

منعم نظارت به موقع بر عملکرد هیات ها و امکان ورزشی ، کاهش پرسنل تحت حمایت در مجموعه های ورزشی، نظارت فنیب و ماهانه بر عمالکرد فضاهای ورزشی و بهره برداری مطلوب از مجموعه ها ، صرفه جویی در هزینه ها، به کار گیری افراد دلسوز و کارآمد در مدیریت اماکن ورزشی و تشویق و ترغیب کارکنان کارکنان را از دیگر برنامه های اداره کل در اجرای اقتاد مقاومتی دانست .

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه سند راهبردی ورزش استان همدان تا آخر خرداد ارایه می شود، تاکید کرد: با تنظیم این سند قصد داریم ورزش را در تمام شهرهای استان با استفاده از ظرفیت های هر منطقه نهادینه کنیم.

 

رسول منعم فراگیر شدن فرهنگ ورزش را در مناطق مختلف استان همدان از جمله اهداف سند راهبردی ورزش عنوان کرد و گفت: وجود نداشتن سند در بخش ورزش موجب سردرگمی در کارها می شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: به منظور تهیه سند راهبردی ورزش استان همدان از همه افراد صاحب نظر در زمینه ورزش استفاده  می شود.

 

وی نگاه سند راهبردی ورزش را به مناطق مختلف استان همدان عدالت محورانه توصیف کرد و افزود: باید علاوه بر استفاده از امکانات دولتی از امکانات بخش خصوصی نیز در بخش ورزش استفاده کرد.

 

منعم با بیان اینکه باید در بخش ورزش برنامه داشته باشیم، افزود: بدون برنامه وقتمان هدر می رود و سردرگم خواهیم بود و انتظار است هیات های ورزشی نسبت به تهیه و ارسال تقویم ورزشی اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: خیرین بخش ورزش نیز باید شناسایی شوند تا با تهیه سند راهبردی ورزش به سمت سلامت استان همدان حرکت کنیم.

 

وی در ادامه افزود: از این پس بودجه و اعتبارات ورزشی بر حسب نوع برنامه ارائه شده به هیات های ورزشی اختصاص می یابد  

 

منعم تصریح کرد: عملکرد هیات های ورزشی هر ساله مورد بررسی و ارزیابی فدراسیون های مربوطه قرار می گیرد و بر این اساس هر هیاتی که در این رتبه بندی روند صعودی داشته باشد، شایسته تقدیر و تجلیل از سوی اداره کل ورزش و جوانان است.

 

وی افزود: البته در مقابل، هیات هایی که سیر نزولی و رکوردی داشته باشند نیز باید جوابگوی کم کاری و تعلل در امور خود باشند و در رفع نقاط ضعف و موانع موجود تلاش کنند.

 

وی در ادامه ضمن قدردانی و تشکر از عملکرد تمامی حوزه‌های ورزش و جوانان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: باید در سال جدید همچون گذشته با تلاش و جدیت برای اهداف و برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان از هیچ کوششی دریغ نکرده و با تمام توان و به‌کارگیری امکانات برای موفقیت ورزش و حوزه جوانان بکوشیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه به پیشرفت ورزش استان در سال 94 اشاره کرد و افزود: در سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی از نظر کیفیت بخشی به برنامه های هیات های ورزشی بوده ایم و این موفقیت حاصل تلاش گروهی و تعامل هر چه بیشتر دست اندرکاران ورزش استان است.

 

 

منعم در ادامه به برگزاری به موقع مجامع هیات های ورزشی اشاره کرد و گفت: از زمان مسئولیتم در حوزه ورزش، مجامع سالیانه هیات‌ها را برگزار و آن را حق هیئت‌ها می دانم و مجامع هیات های ورزشی که قبل از سال برگزار نشده است باید تا پایان اردیبهشت ماه برگزار شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز