معاون توسعه منابع ورزش و جوانان استان

هیات های ورزشی باید انضباط مالی داشته باشند

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۰:۵۴:۱۲
کد خبر: ۳۹۷۲۲۱
هیات های ورزشی باید انضباط مالی داشته باشند
دارششدر افزود: هیات های ورزشی استان باید با برنامه ریزی و انضباط کاری، فعالیت خود را به پیش ببرند و از این پس نظارتی عالیه بر کارکرد آنها صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی اداره کل ورزش و جوانان استان در جمع روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی استان با تاکید بر عملی کردن شعار سال اظهار داشت :رهبر فرزانه و معظم انقلاب سال 95 را سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل نامگذاری فرمودند که این مهم؛وظیفه اداره کل ورزش و جوانان استان را در بحث هزینه ها و همچنین تکمیل و احداث اماکن ورزشی؛سنگین تر می کند.

 

وی ادامه داد:هدف از اجرای ماده 27،اجرای سیاست های دولت محترم تدبیر و امید در خصوص قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید، نیمه‌تمام، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری در قالب قرارداد و شرایط مورد تصویب شورای اقتصاد به بخش خصوصی می باشد که واگذاری امور به مردم و کم شدن تعهد دولت در بخش اعتبارات را به دنبال خواهد داشت و وزارت ورزش و جوانان و بالطبع ادارات کل ورزش و جوانان در استانها وظیفه اجرای صحیح و دقیق آن را در راستای قانون برعهده دارند.

 

دارششدر افزود :قطعا در ابتدای امر، مشکلاتی در خصوص شناسایی پروژه ها و معضلات آنها به منظور در اختیار گذاشتن اطلاعات به سازمان مدیریت و برنامه ریزی وجود خواهد داشت که با همکاری و مساعدت ؛مشکلات پیش رو برطرف خواهد شد.

 

وی افزود : همکاران ما در حوزه ستادی وزارت ورزش و جوانان همواره در تلاشند تا در اجرایی نمودن سیاستهای کلان دولت همراه و همگام با دولتمردان در سطح کشور اقدامات شایانی صورت دهند که جای تشکر و قدردانی دارد و در همین راستا مجموعه استانداری قزوین و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در کنار سیاست های اداره کل ورزش و جوانان استان در اجرایی نمودن اهداف کلان دولت محترم تدبیر و امید؛همگی دست به دست هم خواهیم داد و امیدواریم در این استان نیز بتوانیم اقدامات عملیاتی و ویژه و شایانی در این خصوص صورت پذیرد.

 

وی ارائه اسناد مالی را از وظایف هیات های ورزشی دانست و گفت: هیات های ورزشی باید اسناد مالی خود را به اداره کل ورزش و جوانان ارائه دهند.

 

معاون توسعه منابع مالی و سرمایه انسانی اداره کل ورزش و جوانان افزود: هیات های ورزشی استان باید با برنامه ریزی و انضباط کاری، فعالیت خود را به پیش ببرند و از این پس نظارتی عالیه بر کارکرد آنها صورت می گیرد.

 

دارششدر گفت: افرادی که برای ریاست هیات های ورزشی نامزد می شوند، باید بدانند که علاوه بر کارکرد ورزشی مناسب، باید منابع مالی مورد نیاز هیات را خود از طریق بخش خصوصی تامین کنند.

 

وی در ادامه به حضور بخش خصوصی در ورزش اشاره کرد و افزود: در صورتی که بتوانیم مشارکت بخش خصوصی و همچنین خیرین عزیز ورزش‌یار را جلب کنیم، برنامه‌های متنوعی برای توسعه ورزش استان به ویژه در موضوع سرانه فضاهای ورزشی داریم.

 

وی بیان کرد: چند طرح ورزشی نوساز به صورت نیمه‌کاره، نیاز به بودجه و اعتبار لازم برای تکمیل دارند، ضمن اینکه چند فضای ورزشی نیز به دلیل اینکه سال‌ها از احداث آنها گذشته، فرسوده شده‌اند و نیاز به تعمیر و تجهیز اساسی دارند.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و همچنین تجهیز و تعمیر فضاهای ورزشی قدیمی، بار مالی زیادی دارد و این اداره‌کل با توجه به محدودیت‌های مالی تنها قادر به اجرای آنها نیست.

 

وی تصریح کرد: طبیعی است که در این شرایط نیازمند حمایت بخش خصوصی و خیرین ورزش‌یار هستیم و برای این منظور از سوی وزارت ورزش و جوانان، تسهیلاتی برای مشارکت‌کنندگان در امر تجهیز، تعمیر و تکمیل اماکن و فضاهای ورزشی در نظر گرفته شده است.

 

وی با تشریح دستورالعمل بند (ب) ماده یک آیین‌نامه اجرایی ماده 88 قانون تنظیم، عنوان کرد: در این دستورالعمل ضمن اشاره به شرایط و نحوه همکاری با بخش خصوصی، راهکار لازم برای انجام فرآیندهای مورد نیاز و ارائه مدارک برای مشارکت بیان شده است.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان در پایان گفت: کار تهیه و ساخت نرم افزار جامع آماری هیات های ورزشی استان همدان مراحل پایانی خود را طی می کند و به زودی این نرم افزار در اختیار هیات های ورزشی قرار می گیرد.

 

وی افزود: هیات های ورزشی می توانند در این نرم افزار اسناد مالی، عملکرد ورزشی و فرم های 24 گانه و بسیاری امور جاری هیات را انجام دهند.

 

 

نظر شما