دبیر اجرایی خانه کارگر همدان

۳۱ میلیون کارگر باید حداقل یک نماینده در مجلس داشته باشند

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۷:۳۶:۳۸
کد خبر: ۳۹۷۶۳۶
۳۱ میلیون کارگر باید حداقل یک نماینده در مجلس داشته باشند
چنگیز اصلانی با بیان اینکه از 293 نماینده مجلس، فردی نماینده کارگران نیست خاطرنشان کرد: وجود 31 میلیون کارگر در کشور، می‌طلبد این قشر نماینده‎ای در مجلس داشته باشند تا از حقوق آنها دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، دبیر اجرایی خانه کارگر همدان در مراسم بیمه‎شدگان شاغل و بازنشسته تأمین اجتماعی مرتبط با جامعه کارگری اظهار کرد: تأمین نیازهای انسان در دست کارگران است و باید جامعه همواره قدردان این قشر باشد.

وی با بیان اینکه حضرت رسول(ص) بر دستان پینه بسته کارگری بوسه زد که شأن و ارزش این قشر را نشان دهد، گفت: در تمام امور زندگی نظیر کار صنعتی، خدماتی و... کارگران همت والایی دارند و خدمات‎رسان هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان ادامه داد: کارگران برای دیگران زندگی می‎سازند اما خودشان نماینده‌ای برای دفاع از حقوق خود در مجلس ندارند و اگر امروز حرف کارگر شنیده نمی‌‌‌‌‌‌شود، به این موضوع برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه از 293 نماینده مجلس، فردی نماینده کارگران نیست خاطرنشان کرد: وجود 31 میلیون کارگر در کشور، می‌طلبد این قشر نماینده‎ای در مجلس داشته باشند تا از حقوق آنها دفاع کند.

اصلانی با بیان اینکه طی 37 سال هر ضربه‌ای که توسط دشمنان بر کشور وارد شده به ضرر نیروی کار بوده است، افزود: حتی امروز نتایج برجام نیز به ضرر ماست و دود آن به چشم ما می‌رود.

وی با بیان اینکه در گذشته ارزش کار بالا بود اما اکنون ارزش آن با واردات و ارزش انسان را با قراردادهای موقت پایین آورده‌اند، گفت: من 27 سال در این عرصه فعالیت کردم چراکه اعتقاد به بیمه، قانون و چرخش کار داشتم.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با بیان اینکه کاسب، حبیب خداست و ارزش والایی دارد، افزود: امروز قراردادهای موقت بنیان خانواده را متلاشی کرده و ریشه اصلی طلاق و گرفتارهای جامعه را باید در این مسئله گشت.

وی با بیان اینکه دولت یکصد هزار میلیارد تومان بدهکار است، خاطرنشان کرد: اجرای تشکیل تشکلات کارگری، حمایت از بهداشت و ایمنی در راستای به صفر رساندن هزینه‌ها و ... می‌تواند راهگشا در حل مشکلات باشد.

اصلانی با بیان اینکه اگر بر اشتغال و تولید داخلی تکیه کنیم بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد، افزود: اشتغال پایدار، سربلندی و حاکمیت دولت را به ارمغان خواهد آورد.

وی تصریح کرد:‌ نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی» این نیست که فقط نامگذاری شود و در پایان سال نیز گفته شود اجرایی نشد، بلکه تلاش برای تحقق آن نیازمند تلاش 80 میلیون نفر است.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با بیان اینکه در اجرای اقتصاد مقاومتی همه نقش داشتند و اگر اجرایی نشود، همه مقصر شناخته می‌شوند، اظهار کرد: از هر 100 نفر 6.2 درصد در همدان بیکار هستند و این میزان در کشور 15 درصد را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از کارخانه‌ها حقوق‌ها را پرداخت نمی‌کنند و برخی از آنها نیز فعالیت ندارند، افزود: امیدواریم با همفکری و تبادل اطلاعات بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز