انتقاد عضو شورای شهر همدان:

روند صدور پروانه ساختمانی در شهرداری همدان طولانی است

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۳:۳۰:۰۱
کد خبر: ۳۹۸۱۲۷
روند صدور پروانه ساختمانی در شهرداری همدان طولانی است
ابراهیم مولوی اظهار داشت: روند صدور پروانه ساختمانی در شهرداری همدان طولانی است و گلایه‌هایی نیز برای مردم ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، عضو شورای شهر همدان به مناسبت روز شوراها در جمع خبرنگاران درباره روند صدور پروانه ساختمانی در شهر همدان اظهار داشت: روند صدور پروانه ساختمانی در شهرداری همدان طولانی است و گلایه‌هایی نیز برای مردم ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در اسلام مالکیت محترم است و وقتی مالک عوارض خود را احداث می‌کند در اختیار خود افراد است، گفت: در کشور به سبب ارزش افزوده در بخش مسکن ساخت و سازها توسعه یافته است.

مولوی بیان کرد: بحث پروژه میدان بار همدان قراردادی توسط استاندار همدان، شورای شهر و شهرداری همدان با بنیاد تعاون ناجا منعقد شده است که یک ریال شهرداری در این زمینه هزینه نمی‌کند و تنها زمین و پروانه ساخت رایگان را صادر می‌کند و مابقی هزینه‌ها نیز توسط سرمایه‌گذار تامین می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی، فنی و عمرانی شورای شهر همدان از آغاز عملیات اجرایی پروژه میدان بار همدان از هفته آینده خبر داد و گفت: اجرای پروژه میدان بار همدان 170 میلیارد تومان هزینه دارد.

وی با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی آغاز شده است و قسمت اعظم کار همچون حفر شمع انجام شده است، گفت: پروژه در دست اجراست و برنامه‌ زمان بندی 30 ماهه دارد که باید اجرایی شود.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی، فنی و عمرانی شورای شهر همدان درباره پارکنیگ آقاجانی بیگ نیز گفت: در رابطه با بافت تاریخی بودن این منطقه مسائلی مطرح شده که میراث فرهنگی همدان در این زمینه ورود پیدا کرده و به صورت مکتوب این موضوع را رد کرده است.

وی با اشاره به اینکه ناظران میراث فرهنگی باید در روند اجرایی پروژه آقاجانی بیگ همدان حضور داشته باشند، گفت: پروژه‌هایی که در سطح شهر همدان اجرایی می‌شود باید مسائل زیست محیطی و میراث فرهنگی را رعایت کنند.

مولوی درباره توانمندسازی مناطق محروم شهر همدان نیز گفت: پنج نقطه شهر همدان برای اجرای طرحهای توانمندسازی انتخاب شده بود که پروانه‌هایی از سوی شهرداری به صورت رایگان و با تخفیف صادر شد.

وی با اشاره به اینکه تمام مصوبات برای صدور پروانه، بازگشایی معابر و رعایت مسائل تفکیک اتفاق افتاده است، گفت: بسیاری از ضوابط و مقررات شهری برای مناطق توانمندسازی کمتر و حداقلها در نظر گرفته شده که حداقلها رعایت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز