رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان

مردم از عملکرد داروخانه ها ناراضی هستند

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۰۷:۴۵:۴۹
کد خبر: ۳۹۸۱۳۰
مردم از عملکرد داروخانه ها ناراضی هستند
موسوی بهار با اشاره به ضرورت نظارت بر واحدهای تولیدی، توزیع و داروخانه‌ها گفت: ابزار نظارتی ما وسیع و گسترده نیست و در داروخانه‌ها شاهد نارضایتی مردم از عملکرد هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، سید حبیب‎الله موسوی‎بهار ظهر امروز در همایش کشوری معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی در همدان اظهار داشت: معاونت غذا و داروی کشور در اجرای طرح تحول نظام سلامت اقدامات اثربخشی را عملیاتی کرد به طوری که پس از 30 سال  برای نخستین بار قیمت تجهیزات پزشکی و دارو کاهش یافت.

وی با اشاره به ساماندهی قیمت دارو و تجهیزات پزشکی در وب سایت کنترل قیمت‌ها افزود: سازمان غذا و دارو از پول ملت حفاظت کرد تا نحو احسن هزینه و مدیریت شود و باید دیگر سازمان‌ها نیز در اجرای طرح تحول سلامت از این سیستم کنترلی، الگوبرداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: تجهیزات پزشکی با اجرای طرح تحول نظام سلامت 50 درصد سقوط قیمت داشت و معضل کمبودهای دارویی و واکسن نیز در مدت کوتاهی در سال 92 حل شد.

وی با اشاره به ضرورت نظارت بر واحدهای تولیدی، توزیع و داروخانه‌ها گفت: ابزار نظارتی ما وسیع و گسترده نیست و در داروخانه‌ها شاهد نارضایتی مردم از عملکرد هستیم.

موسوی‌بهار خواستار نظارت فعال بر عملکرد داروخانه‌ها شد و عنوان کرد: شرکت‌های نظارتی با نیروهای مورد تأیید تأسیس شود تا وظیفه نظارت بر فعالیت مؤسسه‌های دارویی دارای پروانه کسب را برعهده بگیرند.

وی افزود: در این راستا شرکت‌های نظارتی گواهی سلامت را برای مؤسسه‌های دارویی صادر کنند تا اطمینان بیشتری نسبت به عملکرد آنها حاصل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: آیین‌نامه نظارت بر مراکز عرضه داروهای گیاهی نیز به منظور ساماندهی عطاری‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان همدان تصویب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز