سد همدان در آستانه سرریز شدن

۹۸ درصد مخزن سد اکباتان همدان پر شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۰۸:۰۰:۳۳
کد خبر: ۳۹۸۱۳۶
۹۸ درصد مخزن سد اکباتان همدان پر شد
منصور ستوده گفت: بارندگی‌های روزهای اخیر باعث پر شدن 98 درصد مخزن سد اکباتان همدان شده است.

به‌گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه حجم کنونی سد اکباتان شهر همدان 33 میلیون و 130 هزار متر مکعب است، اظهار کرد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب بوده است که در واقع 98 درصد مخزن سد اکباتان پر شده است، در حالی که سال گذشته ۴۷ درصد آن پر بود.

وی با اشاره به اینکه امروز ورودی آب به سد اکباتان 11 هزار و 111 لیتر بر ثانیه بوده است، افزود: برای شرب شهر همدان 405 لیتر بر ثانیه آب از سد اکباتان خارج می‌شود و در مجموع ورودی آب به سد اکباتان 41 میلیون و 300 هزار لیتر بر ثانیه بوده است.

ستوده ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته این مقدار ۱۹ میلیون و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه بوده که ورودی آب به سد اکباتان ۹۸ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در مجموع برای آب شرب شهر همدان از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۲ میلیون و 800 هزار مترمکعب آب برداشت شده که در سال گذشته نیز ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب بود و تغییری نداشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان این موضوع که سد کلان ملایر بر اثر بارندگی‌های اخیر سرریز شده است، بیان کرد: ورودی آب به سد کلان ملایر هفت هزار و ۵۲۳ لیتر بر ثانیه بوده و ورودی آب سد سرابی تویسرکان نیز پس از سر ریز اکنون به دو هزار و ۵۴۶ لیتر بر ثانیه رسیده است.

ستوده درباره بارندگی‌ها نیز اظهار کرد: ایستگاه‌های سنجش آب منطقه‌ای همدان 440 میلی‌متر بارش را ثبت کردند و این میزان در کوتاه‌مدت ۲۹۲ میلی‌متر و در بلندمدت ۳۰۷ میلی متر بوده که میزان بارش‌ها نسبت به کوتاه مدت ۵۰ درصد و نسبت به بلندمدت ۴۳ درصد افزایش یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز