استاندار همدان:

برخی برای تخریب دولت و کمرنگ کردن نظام سلامت تلاش فراوانی می‌کنند

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۰۸:۰۶:۴۱
کد خبر: ۳۹۸۱۳۸
برخی برای تخریب دولت و کمرنگ کردن نظام سلامت تلاش فراوانی می‌کنند
محمد ناصر نیکبخت با اشاره به تلاش برخی برای کمرنگ کردن برکات طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: این افراد برای تخریب دولت و کمرنگ کردن خدمات تلاش می‌کنند

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، استاندار همدان در همایش معاونان غذا و داروی کشور در همدان افزود: دولت به وعده‌های خود در زمینه‎های تحول نظام سلامت، بیمه همگانی و محیط زیست به خوبی عمل کرد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت که حاصل عزم دولت و تلاش های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و مردم در نظر سنجی های خود تاکنون رضایت خوبی از اجرای این طرح داشتند.

وی با قدردانی از تلاشگران عرصه سلامت برای اجرایی کردن طرح تحول سلامت در استان‌های مختلف گفت: اجرای نظام سلامت یکی از بهترین هدایا و خدمات دولت تدبیر و امید برای مردم است و طبق آمار تاکنون سه هزار و 250 میلیارد ریال از محل طرح نظام سلامت هزینه شده است و نباید شرایط پیش از اجرای طرح فراموش شود.

وی عنوان کرد: پیش از اجرای این طرح وضعیت کشور به گونه ای بود که قیمت دارو افزایش نجومی داشته و قیمت تجهیزات پزشکی به 10 برابر هم اکنون رسیده بود.

وی با اشاره به تلاش برخی برای کمرنگ کردن برکات طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: این افراد برای تخریب دولت و کمرنگ کردن خدمات تلاش می‌کنند اما مردم در انتخابات اسفندماه سال گذشته پیام خود که همان توجه به عزت کشور و بهبود زندگی است را اعلام کردند.

وی به نتایج مثبت سفر رئیس جمهوری به استان همدان اشاره کرد و گفت: به برکت سفر وزیر بهداشت، هفت بیمارستان که 900 تخت بیمارستانی را برای استان به همراه داشت، اجرایی شد.

وی افزود: روزمرگی در سیستم بهداشت و درمان وجود ندارد و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از هیچ تلاشی برای بهبود سیستم بهداشت و درمان استان دریغ نمی‌کند.

نیکبخت با اشاره به ظرفیت‌های استان همدان گفت: این استان برای افزایش کیفیت صادرات از جمله مواد غذایی آمادگی دارد چرا که سالانه 5.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود که این موضوع به نظارت‌، نیاز دارد تا در همه زمینه‌های سلامت، ساماندهی شود.

وی عنوان کرد: استان همدان در زمینه شرایط جغرافیایی و تاریخی در شرایط مطلوبی به سر می برد و این می تواند استان همدان را به یکی از استانهای گردشگری کشور تبدیل کند.

همایش معاونان غذا و دارو هشتم و نهم اردیبهشت ماه در همدان در حال برگزاری است.

نظر شما