مدیر حوزه علمیه استان همدان

محدودیت فضای آموزشی معضل بزرگ حوزه همدان است

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۰۸:۱۸:۳۳
کد خبر: ۳۹۸۱۴۲
محدودیت فضای آموزشی معضل بزرگ حوزه همدان است
آیت الله موسوی اصفهانی، محدودیت فضای آموزشی در حوزه همدان را معضل بزرگی خواند و گفت: مسئولان باید برای برطرف شدن مشکلات عمرانی حوزه استان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در دیدار حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی و منتخب مردم قم در دوره دهم مجلس شورای اسلامی که در مدیریت حوزه همدان برگزار شد، با اشاره به فضیلت ماه رجب، اظهار داشت: ماه رجب فرصتی مناسب و مغتنم برای رسیدگی به امور معنوی است و همه افراد باید از این ایام بهره گیرند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان در ادامه افزود: حوزه علمیه همدان به نوعی فیضیه غرب کشور است و به لطف خداوند و حضور اساتید، تحول بزرگی در این حوزه اتفاق افتاده است.

وی، به برگزاری دروس خارج در حوزه استان اشاره کرد و ابراز داشت: دروس خارج آیت الله طه محمدی، حجت الاسلام والمسلمین قائینی و حجت الاسلام و المسلمین فاضلیان در استان همدان دایر است که بیش از یکصد طلبه، به غیر از معمرین در این دروس شرکت می کنند.

آیت الله موسوی اصفهانی ادامه داد: چندین سال است که حوزه همدان در وضعیت قابل قبولی به سر می برد، به گونه ای که تعداد طلاب از حیث کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

منتخب مردم همدان در مجلس پنجم خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: 210 نفر در سطح 2 و 3 مشغول به تحصیل هستند و حدود 100 نفر نیز در درس خارج شرکت می کنند.

وی افزود: هم اکنون مدارس علمیه سراسر استان به تربیت طلاب در سطح 1 و 2، حوزه همدان و ملایر در سطح 2و 3 می پردازند که ظرفیت این دو حوزه به لحاظ گنجایشی قابل قبول نیست.

مدیر حوزه علمیه همدان افزود: هر ساله بیش از 250 نفر از طلاب سطح یک فارغ التحصیل می شوند و از این تعداد فقط 80 نفر از آنان در مدارس استان جذب شده و مابقی برای ادامه تحصیل به قم هجرت می کنند.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان محدودیت فضای آموزشی در حوزه همدان را معضلی بزرگ خواند و گفت: مسئولان باید برای برطرف شدن مشکلات عمرانی حوزه استان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز