در حوزه هنری استان همدان؛

بررسی جنبش امپرسیونیست در سینما تاریخ

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۰۸:۳۸:۵۹
کد خبر: ۳۹۹۶۳۴
بررسی جنبش امپرسیونیست در سینما تاریخ
واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان همدان در سیصد و نود و هشتمین نشست خانه فیلم بلند خود جنبش امپرسیونیست را بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، در این نشست، جنبش امپرسیونیسم در سینما، با نمایش و نقد فیلم «قلب وفادار» به کارگردانی ژان اپشتاین بررسی و نقد می‌شود.

 

این فیلم با مدت زمان 86 دقیقه محصول 1923 است و پس از نمایش مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان همدان در این باره گفت: جنبش سینمایی امپرسیونیسم در دهه ۱۹۲۰ در فرانسه شکل گرفت. این نسل از فیلمسازان کمتر به روایت سینمایی اهمیت می‌دادند و بیشتر به دنبال بازنمایی تصورات ذهنی و تخیلات و رویاهای کاراکترها در قالب فیلم هایشان بودند، در فیلم‌های آن‌ها شیفتگی به زیبایی‌ها و جلوه‌های بصری و علاقه به نقب زدن به دنیای درونی شخصیت‌ها و کندوکاو روانشناختی مشهود است.

 

داود عبدالملکی ادامه داد: ژان اپستاین از کارگردانان و نظریه پردازان سینما و یکی از مهمترین فیلمسازان جنبش امپرسیونیسم است که آثار و نظریاتش تأثیر بسیاری بر کارگردانان، از جمله فیلمسازان مکتب رئالیسم شاعرانه فرانسه و ژانر رنوار داشته است. اپشتاین کارگردانی فیلم را با فیلم پاستور در سال ۱۹۲۲ شروع کرد. لوئیس بونوئل کارگردان سینمای سورئالیست­ در فیلم­های «مائوپرات» و «سقوط خانه آشر» به عنوان دستیار در کنار اپشتاین بوده است.

 

وی در پایان گفت: این نشست ساعت دو و نیم بعدازظهر چهارشنبه 15 اردیبهشت با حضور علاقه مندان در حوزه هنری استان همدان واقع در خیابان شریعتی، روبروی بانک صادرات مرکزی ، بن بست زرین برگزار می شود.

 

 

نظر شما