آسمان همدان ابری و بارانی می شود

۱۳۹۵/۰۲/۱۶ - ۲۲:۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۰۰۷۶۴
آسمان همدان ابری و بارانی می شود
نادر پیرتاج از ورود سامانه بارشی فعالی از اواخر هفته جاری به آسمان استان خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از ورود سامانه بارشی فعالی از اواخر هفته جاری به آسمان استان خبر داد و گفت: میزان بارش‌ها در همدان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۳۶۹ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

 اظهار داشت: در حال حاضر آسمان استان همدان صاف تا قسمتی ابری است و در بعضی ساعات بعدازظهر افزایش ابر و احتمال بارش خفیف همراه وزش باد دور از انتظار نیست.

وی افزود: در 24 ساعت آینده نیز آسمان استان صاف تا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به بارش‌های پراکنده در بعدازظهر امروز و فردا بیان کرد: از اواخر هفته ‌جاری سامانه فعالی آسمان استان همدان را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روزهای پنج‌شنبه و جمعه هوای استان بارانی است، گفت: اوج بارش‌ها را در روز شنبه هفته آینده شاهد خواهیم بود.

پیرتاج‌همدانی افزود: در روزهای آینده با توجه به بارندگی‌ها دمای هوای استان بین 2 تا 3 درجه سانتیگراد کاهش می‎یابد.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میزان بارش‌ها در همدان 369 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است و نسبت به بلند مدت 2 درصد افزایش بارندگی ثبت شده است.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان اظهار داشت: بیشترین میزان ثبت بارندگی‌ها مربوط به شهرستان تویسرکان با 581 میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته 94 درصد و در مقایسه با آمار بلندمدت 50 درصد افزایش بارش داشته است.

 

نظر شما
پرونده ویژه